کامپیوتر

کامپیوتر دستی Asus ROG Ally در دو مدل مختلف عرضه می‌شود

شواهد امر گویای این موضوع است که کامپیوتر دستی Asus ROG Ally در دو مدل مختلف با قیمت های ۵۹۹ و ۶۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، اگر اخبار سخت‌افزارها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که شرکت ایسوس به تازگی از یک کامپیوتر دستی تحت عنوان ROG Ally رونمایی کرد. این دستگاه که رقیب جدی استیم دک نیز به شمار می‌رود، قرار است در روز ۱۱ می سال جاری میلادی (۲۱ اردیبهشت ماه) به بازار عرضه شود.

در حالی که کمتر از دو هفته به عرضه این دستگاه باقی مانده، لیکن شرکت ایسوس هنوز جزئیاتی از قیمت آن ارائه نکرده است. با این حال، ساعاتی قبل یکی از اینسایدرهای معروف به نام SnoopyTech در توییتر اعلام کرد که این کامپیوتر دستی در دو مدل متفاوت روانه بازار خواهد شد.

بر اساس ادعای این منبع آگاه، مدل اول از پردازنده AMD Z1 و  یک حافظه ۲۵۶ گیگابایتی استفاده می‌کند که قیمت آن برابر با ۵۹۹ دلار خواهد بود. در طرف مقابل، مدل دوم با پسوند Extreme شناخته می‌شود که به پردازنده AMD Z1 Extreme و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی مهجز است. آن‌طور که به نظر می‌رسد، قیمت این مدل حدود ۶۹۹ دلار خواهد بود. سایر مشخصات فنی این دو مدل تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ به طوری که هر دو دارای رم ۱۶ گیگابایتی از نوع LPDDR5 و همچنین حافظه پرسرعت NVMe M.2 SSD هستند.

این قیمت‌ها شباهت زیادی به قیمت‌های فعلی کنسول دستی استیم دک دارند. در حال حاضر مدل ۵۱۲ گیگابایتی این پلتفرم با قیمت ۶۵۰ دلار و مدل ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۵۳۰ دلار فروخته می‌شود. البته، یک مدل ۶۴ گیگابایتی نیز با حافظه eMMC با قیمت ۴۰۰ دلار در دسترس قرار دارد. باید منتظر ماند و دید که آیا ایسوس مدل ارزان قیمت ROG Ally را نیز برای رقابت با استیم دک عرضه می‌کند یا خیر!

لازم به ذکر است که یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های پی‌سی دستی ایسوس، استفاده از سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ است؛ به طوری که بازیکن‌ها به راحتی می‌توانند تمامی بازی‌ها را بدون هیچ محدودیتی تجربه کنند. این در حالی است که استیم دک از سیستم‌عامل اختصاصی خود که برگرفته از لینوکس است، استفاده می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا