موبایلسردبیر

نسل جدید گوگل پیکسل رونمایی شد

گوگل، مدلهای جدید تلفن هوشمند پیکسل و ساعت هوشمند این شرکت که مجهز به فناوری هوش منصوعی هستند را معرفی کرد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، فروش تلفن هوشمند پرچمدار پیکسل گوگل در مقایسه با آیفون اپل، ناچیز است اما طراحی شده است تا نشان دهد محصولات اندرویدی، محدودیت‌های فناوری را تا چه حد، پشت سر می‌گذارند. گوشی‌های پیکسل، محبوب علاقمندان به عکاسی و مصرف کنندگانی هستند که دستگاه‌های اندرویدی را بدون تغییرات اعمال شده توسط سایر سازندگان گوشی، ترجیح می‌دهند.

در مدل‌های جدید پیکسل، جدیدترین پردازنده گوگل به نام «تنسور جی تری» (Tensor G۳) به کار رفته است. این تراشه سفارشی، قابلیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بیشتری داشته و به کاربران امکان می‌دهد داده‌های بیشتری را در گوشی خود و در فضای ابری، جمع آوری کنند.

مدیران گوگل در مراسم معرفی محصولات جدید این شرکت در نیویورک، گفتند: قابلیت‌های هوش مصنوعی، می‌تواند به عکاسی کمک کرده، صفحات وب را خلاصه کرده و تماس‌های ناخواسته را مسدود کند.

گوشی پیکسل ۸، اندکی سبکتر و کوچکتر از نسل قبلی خود است. مدل رده بالاتر پیکسل ۸ پرو، یک اپلیکیشن دماسنج برای اندازه گیری دمای بدن دارد.

پشتیبانی نرم افزاری این دو گوشی‌ها، به مدت حداکثر هفت سال خواهد بود که دو سال بیشتر از مدل‌های قبلی و طولانی‌تر از مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری است که شرکت‌های دیگر نظیر سامسونگ عرضه می‌کنند. اپل هم معمولا پشتیبانی نرم افزاری هفت ساله فراهم می کند.

قیمت پیکسل ۸ از ۶۹۹ دلار شروع می شود و پیکسل ۸ پرو، ۱۰۰ دلار بیشتر از نسل قبلی خود قیمت دارد. این گوشی‌ها از ۱۲ اکتبر برای خرید، موجود خواهند بود.

اپل ماه گذشته سری جدید آیفون ۱۵ را معرفی کرد که بدنه تیتانیومی، تراشه پرسرعت و قابلیت‌های بازی ویدئویی بهبود یافته دارند. بزرگترین غافلگیری گوشی پرچمدار اپل، عدم افزایش قیمت آیفون ۱۵ بود که منعکس کننده رکود بازار جهانی تلفن هوشمند است.

طبق آمار موسسه تحقیقاتی آی دی سی، گوگل پیکسل از نظر فروش، با سهم ۰.۹ درصدی، در رتبه دوازدهم بازار جهانی قرار دارد.

جدیدترین مدل‌های پیکسل می‌توانند این گوشی را برای خریداران فصل تعطیلات، جذابتر کند. آمریکا بزرگترین بازار گوشی پیکسل است و سهم ۳۹ درصدی از فروش جهانی این گوشی دارد. پس از آن ژاپن با سهم ۲۹ درصدی و انگلیس با سهم ۹ درصدی، قرار دارند.

گوگل همچنین اعلام کرد: قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را به دستیار مجازی خود اضافه می‌کند و اجازه می‌دهد اعمالی مانند کمک به کاربران برای برنامه ریزی سفر یا چک ایمیل‌ها را انجام دهند.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت ساعت هوشمند پیکسل واچ ۲ را رونمایی کرد. این نخستین مدل ارتقا یافته ساعت هوشمند گوگل است که در اکتبر سال ۲۰۲۲ با قیمت آغازین ۳۴۹ دلار، عرضه شده بود.

پیکسل واچ ۲، طراحی اصلاح شده ای داشته و اکنون ۱۰ درصد سبکتر از مدل قبلی است اما همچنان با بندهای نسل قبلی، سازگار است. این ساعت هوشمند، تراشه چهار هسته‌ای سریعتر داشته و با سیستم عامل جدید WearOS ۴ کار می‌کند که شامل اپلیکیشن‌های جدید جی میل و تقویم است. پیکسل واچ ۲، دارای حسگرهای استرس الکتریکی جدید، حسگر ضربان قلب بزرگتر در پشت ساعت برای اندازه‌گیری دقیق‌تر در حین ورزش و تمرینات نوین با تشخیص خودکار در اپلیکیشن فیت بیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا