تکنولوژی

پیش بینی بزرگترین تراشه ساز چین از آینده تاریک تقاضای موبایل

SMIC بزرگترین تراشه ساز چین پیش بینی می کند به دلیل جنگ روسیه و اوکراین و همچنین قرنطینه کووید فروش موبایل در سال جاری میلادی حداقل ۲۰۰ میلیون دستگاه کاهش یابد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، البته SMIC قبلا به دلیل تقاضای بالا و کمبود جهانی تراشه برای تامین سفارش هایش با چالش روبرو شده بود. اما به گفته ژائو های جون مدیر ارشد ارشد اجرایی شرکت، اکنون مشتریان در بخش های تولید موبایل، رایانه های شخصی و دستگاه های برقی خانگی به دلیل ۲ رویداد گفته شده سفارش های خود را لغو می کنند.

او در این باره گفت: تقاضا مانند یک صخره سقوط کرده زیرا فروش محصولات در روسیه و اوکراین به شدت کاهش یافته و از سوی دیگر قرنطینه چین به دلیل شیوع کووید۱۹ بدان معنا است که شرکت های مختلف برای تحویل محصول با چالش روبرو شده اند یا فروشگاه های خود را تعطیل کرده اند.

وی در ادامه افزود: پیش بینی می کنیم تقاضای موبایل در سال جاری حداقل حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه کاهش یابد و بخش اعظم این میزان کاهش مربوط به تولیدکنندگان چینی موبایل است. بنابراین سفارش های بسیاری لغو خواهد شد.

این بدان معنا است که ظرفیت تولید SMIC که به بخش موبایل و محصولات مشابه اختصاص یافته از ۵۰ درصد به ۲۹ درصد کاهش یافته است.

اظهار نظرهای مدیر ارشد اجرایی بزرگترین تولید کننده تراشه چین، نیم نگاهی به تاثیر حمله روسیه به اوکراین و همچنین تلاش های چین برای مقابله با کووید۱۹ بر زنجیره ذخایر جهانی و همچنین تقاضای مشتریان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا