گیم

امکان دانلود آپدیت روی کنسول‌های ایکس‌باکس در حالت استندبای فراهم شد

شرکت مایکروسافت (Microsoft) قصد دارد تا حالت ذخیره انرژی (Energy Saver) کنسول‌های خود را بهبود بخشد. دارندگان ایکس‌باکس‌ها طبق عادت کنسول خود را روی حالت استندبای (Standby) قرار می‌دهند. با اینکار بازی‌ها بسته نشده و دانلودها و کارهای دیگر ادامه خواهند داشت. از الان به بعد حالت ذخیره انرژی نیز قابلیت دانلود به روزرسانی‌های مختلف را خواهد داشت.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ آپدیت‌های بازی‌ها و سیستم به طور کامل در حالت ذخیره انرژی قابل دریافت هستند. این مورد نیز با مدیریت بسیار خوب پردازنده انجام خواهد شد تا با وجود مصرف انرژی کم، همچنان به انجام کارهای مختلف بپردازد. اگر کنسول آپدیتی دریافت نکند، حالت ذخیره انرژی حدود ۲۰ برابر کمتر انرژی مصرف خواهد کرد.

حالت ذخیره انرژی در ابتدای راه اندازی کنسول‌های ایکس‌باکس به صورت پیش فرض فعال است. سپس کاربران باید آن را به حالت استندبای تغییر دهند. ذخیره انرژی باعث خواهد شد که شروع اعمال مختلف ایکس‌باکس آهسته‌تر باشد ولی انرژی کمتری مصرف کند. البته با توجه به سرعت بسیار زیاد کنسول‌های نسل ۹، این کندی چندان مشهود نیست. مشکل اصلی این حالت عدم به روزرسانی یا کارهای دیگر کنسول بود.

به همین دلیل اکثر کاربران یا به طور کامل کنسول خود را خاموش کرده و یا آن را روی حالت استندبای می‌گذاشتند. حال با اضافه شدن این قابلیت جدید، افراد بیشتری به سمت استفاده از آن ترغیب خواهند شد.

در ادامه توضیح داده شد که کنسول‌های سری اس حدود ۲۸ درصد از مواد رزین بازیافت شده ساخته شده‌اند. این نیز یک قدم دیگر به سمت بازیافت بیشتر و بهینه‌سازی صنعت کنسول‌های بازی است. همینطور اینکه مایکروسافت در تعداد محدودی از کنسول‌ها سیستم بررسی مصرف برق را قرار داده است. با اینکار این شرکت به طور کامل از وضعیت مصرف کاربران مطلع شده و تصمیم درست را در آینده برای بهینه‌تر کردن دستگاه‌ها می‌گیرد.

مایکروسافت در تلاش است تا در سال ۲۰۳۰ از لحاظ کربنی منفی شود. به این معنا که تولید گازهای آلوده این شرکت به کمترین میزان خود رسیده و به بهینه‌ترین روش دستگاه‌های خود را بسازد. به همین علت برای رسیدن به این هدف هر کاری را خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا