فناوری اطلاعات

نحوه استفاده از فیس تایم در سیستم عامل‌های اندروید و ویندوز

چندی پیش در رویداد معرفی سیستم عامل iOS 15 شرکت اپل اعلام کرد که قصد دارد برنامه فیس تایم را در اختیار کاربران دیگر سیستم عامل‌ها نیز قرار دهد. به همین دلیل در ادامه نحوه بر قراری تماس میان کاربران اپل با سیستم عامل اندروید و ویندوز را به شما آموزش خواهیم داد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازسرگرمی، این ویژگی به تازگی در اختیار کاربران قرار گرفته است و به دلیل اینکه برنامه FaceTime اپل در گذشته در دسترس کاربران دیگر سیستم عامل‌ها نبوده ممکن است که افراد مختلف هنگام استفاده از این اپلیکیشن با مشکل مواجه شوند. نکته جالب توجه در رابطه با این نرم افزار این است که افراد برای استفاده از آن نیازی به AppleID یا برنامه دیگری ندارند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط کمپانی اپل حریم شخصی کاربران در این برنامه نیز حفظ خواهد شد و اپل تایید کرده است که اطلاعاتی از دستگاه مورد استفاده کاربر در اینترنت منتشر نخواهد شد. برای استفاده از این نرم افزار در دیگر سیستم عامل‌ها ابتدا باید یک لینک در این برنامه ایجاد شود و پس از آن افرادی که اجازه استفاده از این لینک را دارند مشخص کنید.

سپس افراد می‌توانند با پلتفرم‌های مختلف از طریق برنامه فیس تایم تماس تصویری بر قرار کنند. ناگفته نماند که انجام این کار تنها در سیستم عامل‌های iOS 15 ،iPad OS 15 و macOS Monterey امکان پذیر است. این موضوع بدان معنی است که برقراری تماس از طریق FaceTime در سیستم عامل‌های قدیمی‌تر از موارد نام برده امکان پذیر نیست و همچنین برای ایجاد برقراری تماس میان پلتفرم‌های مختلف باید یک دستگاه مجهز شده به یکی از سیستم عامل‌های اپل وجود داشته باشد.

دلیل این موضوع این است که ساخت لینک و ارسال آن برای دیگر کاربران تنها در گجت‌های شرکت اپل امکان پذیر است. کاربری که از گجت مجهز شده به سیستم عامل اپل استفاده می‌کند، می‌تواند پس از ساخت لینک برقراری تماس آن را از طریق پیام رسان‌های مختلف به اشتراک بگذارد و با دوستان خود در ارتباط باشد. در ادامه نحوه ساخت این لینک در برنامه FaceTime را به شما آموزش خواهیم داد.

فیس تایم

نحوه ساخت لینک در فیس تایم

برای برقراری تماس میان پلتفرم‌های مختلف شما نیاز به یک دستگاه مجهز شده به سیستم عامل اپل و یک لینک دارید. در آیفون یا آیپد خود یک برنامه FaceTime را اجرا کنید. سپس از بالای صفحه روی Create Link ضربه زده و یک نام برای تماس خود ایجاد کنید. استفاده از نام برای برقراری تماس باعث می‌شود که این نرم افزار از دیگر برنامه‌های موجود در فروشگاه‌ها متمایز شود.

پس از ایجاد لینک در این نرم افزار می‌توانید آن را به اشتراک گذاشته و با دیگر کاربران به صورت تصویری ارتباط برقرار کنید. به علاوه این امکان وجود دارد که لینک مورد نظر را به نرم افزار تقویم اضافه کنید که کاربران مورد نظر شما از زمان برقراری این تماس آگاه شوند. ناگفته نماند که پس از انجام این کار روی علامت ضربدر در بالای صفحه ضربه بزنید که تغییرات انجام شده در رابطه با لینک تولید شده صورت بگیرد.

برای به اشتراک گذاشتن این لینک باید روی گزینه i ضربه بزنید و سپس Share Link را انتخاب کنید. سپس در پایین صفحه گزینه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید در ابتدا برنامه و سپس نحوه اشتراک لینک مورد نظر را انتخاب کنید.

برای حذف این لینک باید در قسمت Upcoming لینک مورد نظر را لمس کرده و صفحه را به سمت چپ بکشید. سپس یک پیام مشاهده خواهید کرد که برای حذف لینک باید گزینه Delete Link را انتخاب کنید. به این ترتیب لینک مورد نظر شما حذف شده و دیگر کاربری نمی‌تواند از طریق این لینک تماس برقرار کند.

فیس تایم

نحوه بر قراری تماس در فیس تایم نسخه ویندوز و اندروید

در سیستم عامل‌های اندروید و ویندوز برنامه فیس تایم به خوبی کار می‌کند و افراد مختلف می‌توانند این نرم افزار را دانلود کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده کیفیت صدا و تصویر در این برنامه بسیار مناسب بوده و این موضوع توانسته است توجه کاربران را به خود جلب کند. برای برقراری تماس در این سیستم عامل‌ها باید روی لینکی که از طریق گوشی شرکت اپل دریافت کرده‌اید ضربه بزنید. نکته جالب توجه این است که هنگام استفاده از این نرم افزار به هیچ وجه به Apple ID نیاز ندارید.

پس از وارد شدن به لینک ارسالی در برنامه FaceTime افراد به این برنامه هدایت می‌شوند و سپس تماس میان این شخص و کاربران دیگر برقرار خواهد شد. برای اینکه بخواهید یک تماس را به پایان برسانید در سیستم عامل اندروید یا ویندوز خود روی گزینه End کلیک کنید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم این نرم افزار دارای امنیت بسیار بالایی بوده و این تماس‌ها همانند تماس‌های Apple-to-Apple رمز گذاری شده هستند و امکان وارد شدن شخص دیگری به صورت اتفاقی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا