کامپیوتر

مینی کامپیوتر شیائومی Ningmei CR80 معرفی شد

اکوسیستم تجارت الکترونیک شیائومی یوپین به تازگی یک مینی کامپیوتر جدید با وزن تنها 250 گرم به نام Ningmei Mini Computer CR80 را روانه بازار کرده است که می‌تواند به مانیتور، صفحه کلید و ماوس متصل شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ مینی پی‌سی‌ها امروزه به عنوان جایگزینی عالی برای رایانه‌های رومیزی رایج بکار گرفته شده و غالباً برای کاربران معمولی و نه گیمرها، برای کار و سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو شیائومی که در هر بازار با هر بازه قیمتی محصولات خود را ارائه می‌کند، این بار با معرفی Ningmei Mini Computer CR80 دست روی مینی کامپیوترها گذاشته است.

طول و عرض این دستگاه کمتر از 12 سانتی متر و ضخامت آن کمتر از 2.5 سانتی متر است. وزن این مینی PC فقط کمی سنگین‌تر از گوشی‌های هوشمند معمولی بوده و تنها 250 گرم است؛ این یعنی می‌توان آن را به راحتی در هر کوله‌پشتی یا جیب قرار داده و حمل کرد.

مینی کامپیوتر شیائومی Ningmei CR80

در بخش سخت‌افزار، این مینی پی سی پردازنده چهار هسته‌ای N5105 با فرکانس توربو تا 2.9 گیگاهرتز را در اختیار دارد. تراشه مذکور با یک حافظه کش L3 4 مگابایتی تکمیل می‌شود و جالب آنکه دستگاه تنها 10 وات برق مصرف می‌کند.

مینی کامپیوتر شیائومی Ningmei CR80 همچنین به یک حافظه SSD پرسرعت M.2 و حافظه DDR4 مجهز شده است. SSD این دستگاه همچنین می‌تواند تا 512 گیگابایت ظرفیت کل ارتقاء یابد. از نظر کارایی نیز باید گفت، رایانه شخصی شیائومی را می‌توان به تلویزیون، مانیتور، پروژکتور، چاپگر، اسکنر و غیره متصل کرد و امکان استفاده از آن برای سناریوهای مختلف وجود دارد.

در بخش اتصالات، کارت شبکه بی سیم Intel AC7265 روی این محصول مشاهده می‌شود که از اتصال Wi-Fi دو بانده 2.4G+5G پشتیبانی می‌کند. همچنین یک ماژول بلوتوث برای این مینی پی سی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید دستگاه‌های مختلف دیگری را نیز به هم متصل کنید.

مینی کامپیوتر شیائومی Ningmei CR80

مینی کامپیوتر شیائومی در دو پیکرندی6  گیگابایت رم + 128 گیگابایت SSD به قیمت حدود 172 دلار و8  گیگابایت رم + 256 گیگابایت SSD  به قیمت حدود 204 دلار به فروش خواهد رسید. هنوز اطلاعاتی در خصوص نحوه عرضه آن به بازار منتشر نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا