موبایل

موافقت T-Mobile با پرداخت 500 میلیون دلار برای درز اطلاعات

شرکت مخابراتی ایالات متحده T-Mobile موافقت کرده است که به عنوان بخشی از یک طرح دعوی حقوقی دسته جمعی برای درز داده ها که در سال 2021 رخ داد، 500 میلیون دلار بپردازد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از جی اس ام آرنا؛ داده های مشتری “تقریبا 76.6 میلیون ساکن ایالات متحده که توسط T-Mobile شناسایی شده اند” به خطر افتاده است. تشکیل دادگاه در روز جمعه گزارشی از Motherboard در آگوست 2021 نشان داد که داده‌های مشتری درگیر در درز اطلاعات شامل شماره‌های تامین اجتماعی، نام‌ها، آدرس‌ها و اطلاعات گواهینامه رانندگی مشتریان آسیب‌دیده است.

از مبلغ تسویه حساب، 350 میلیون دلار بین مشتریان و وکلا (برای پرداخت هزینه ها و هزینه های قانونی) تقسیم می شود. مبلغ پرداختی به مشتریان فردی بستگی به میزان پولی که وکلا پرداخت می‌کنند و تعداد مشتریانی که به تسویه دادخواست گروهی پاسخ می‌دهند بستگی دارد. به زودی از طرف T-Mobile در مورد تسویه حساب به مشتریان آسیب دیده اطلاع داده خواهد شد.

T-Mobile باید 150 میلیون دلار دیگر را از هم اکنون تا سال 2023 برای بهبود امنیت هزینه کند تا احتمال درز داده های دیگر را به حداقل برساند (این شرکت در چهار سال گذشته پنج مورد درز اطلاعات مشتری داشته است).

دادخواست دسته جمعی T-Mobile را متهم کرد که نمی تواند از اطلاعات مشتریان خود محافظت کند، به کسانی که تحت تأثیر قرار گرفته اند اطلاع نداده و «امنیت داده ناکافی» دارد. با حل و فصل دعوی، T-Mobile به هیچ یک از این اتهامات اعتراف نمی کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا