موبایل

سرویس اشتراک ماهانه آیفون اپل در راه است

سرویس اشتراک آیفون و محصولات سخت افزاری دیگر اپل که پیش از این شایعاتی درباره آن منتشر شده بود، ظاهرا در راه بوده و ممکن است تا مارس یا آوریل راه اندازی شود.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، اوایل سال ۲۰۲۲، گزارش‌هایی منتشر شده بود که اپل سرگرم کار برای راه‌اندازی مدل خدمات خود برای محصولات سخت افزاری است و آیفون و دستگاه‌های دیگر را در ازای یک هزینه ماهانه، در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. با این حال، به نظر می‌رسد مدتی طول خواهد کشید که این سرویس به واقعیت بپیوندد.

مارک گورمان، خبرنگار بلومبرگ روز یکشنبه در مقاله‌ای تاکید کرد اپل در حال حاضر، روی چهار پروژه فین‌تک کار می کند. پروژه‌های “بعدا پرداخت کن” (Apple Pay Later) و “حساب پس انداز کارت اپل” (Apple Card Savings Account) اعلام شده‌اند اما اپل هنوز سرگرم کار روی اقساط ماهانه سرویس  پرداخت اپل (Apple Pay) و همچنین برنامه اشتراک آیفون است.

سرویس اشتراک سخت افزار اپل قرار بود در سال ۲۰۲۱ با آیفون ۱۳ یا با آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ معرفی شود اما این شرکت با مشکلات فنی و مهندسی دست و پنجه نرم می‌کند که روند پیشرفت پروژه را کند کرده و باعث شده است به مهلت تعیین شده نرسد.

به گفته خبرنگار بلومبرگ، هر دو سرویس اشتراک آیفون و اقساط ماهانه اپل همچنان در دست توسعه هستند و روشن است که این پروژه‌های مالی، دشوارتر از حد انتظار بودند. این تاخیرها تا حدودی به این دلیل است که اپل روی یک پلتفرم برای خدمات مالی خود به نام Project Breakout کار می‌کند. این پلتفرم شامل بررسی، تائید و سوابق تراکنش خواهد بود که معمولا توسط شرکای خدمات مالی اپل انجام می‌شوند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اگرچه اقساط ماهانه و اشتراک آیفون در مفهوم شبیه هم به نظر می‌رسد اما متفاوت از یکدیگر هستند و هزینه ماهانه برنامه اشتراک آیفون، قیمت این دستگاه نخواهد بود که در اقساط ۱۲ یا ۲۴ ماهانه پرداخت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا