موبایل

مقایسه گلکسی S22 اولترا با آیفون 13 پرو مکس

سامسونگ در تاریخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن) سال جاری از جدیدترین سری پرچمدار خود رونمایی کرد. در حال حاضر گوشی گلکسی S22 اولترا از جذاب‌ترین فناوری‌ها پشتیبانی می‌کند و رقیب اصلی این گوشی هوشمند آیفون ۱۳ پرو مکس شرکت اپل است که در ادامه این مطلب به بررسی مشخصات این دو گجت می‌پردازیم.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، گوشی گلکسی S22 اولترا شرکت سامسونگ از وزنی معادل ۲۲۹ گرم بهره می‌برد و این در حالی است که اپل گوشی خود را طوری طراحی کرده که وزن آن به ۲۴۰ گرم رسیده است. پنل جلویی و پشتی گوشی سامسونگ توسط گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود و بدنه دستگاه از آلومینیوم تولید شده که به این ترتیب کیفیت ساخت دستگاه چندان جلب توجه نمی‌کند.

در مقابل، پنل پشتی و پنل جلویی آیفون توسط Gorilla Glass محافظت می‌‌شود، اما بدنه دستگاه از استیل ضد زنگ ساخته شده است. وجود این فلز در بدنه دستگاه باعث شده تا در دست گرفتن این گوشی حس بهتری به کاربران منتقل کند و مبلغ ۱۰۹۹ دلار ارزش پرداخت برای خرید این دستگاه را داشته باشد.

هر دو پرچمدار از گواهینامه IP68 پشتیبانی می‌کنند، اما گوشی گلکسی S22 اولترا تنها می‌تواند در عمق ۱.۵ متری آب به مدت زمان۳۰ دقیقه دوام بیاورد، این در حالی است که پرچمدار اپل به مدت زمان ۳۰ دقیقه می‌تواند در عمق ۶ متری آب دوام بیاورد.

مقایسه گلکسی S22 اولترا با آیفون 13 پرو مکس

سامسونگ برای ساخت صفحه نمایش پرچمدار خود از پنل Dynamic AMOLED 2X استفاده کرد، این پنل به شرکت سامسونگ اجازه داد هم‌زمان از فناوری‌های +HDR10 و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی کند. این گوشی دارای یک برتری نسبت به دیگر گجت‌های موجود در بازار است، گجت جدید سامسونگ از میزان روشنایی ۱۷۵۰ نیتی پشتیبانی می‌کند.

این میزان روشنایی به کاربران اجازه می‌دهد تا در زیر نور مستقیم خورشید نیز صفحه نمایش را در واضح‌ترین حالت ممکن مشاهده کنند. در حال حاضر این نمایشگر دارای بالاترین میزان روشنایی در میان گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار است. شرکت اپل نیز پنل نمایشگر خود را از Super Retina XDR OLED تولید کرد که این پنل می‌تواند از فناوری‌های HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی کند.

ناگفته نماند امکان نمایش محتوا با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز نیز در این گوشی هوشمند وجود دارد، اما روشنایی حداکثری این گجت در حالت عادی به هزار نیت می‌رسد. کاربران قادرند هنگام مشاهده ویدئو از میزان روشنایی ۱۲۰۰ نیتی استفاده کنند.

اندازه صفحه نمایش Galaxy S22 Ultra معادل ۶.۸ اینچ است که این نمایشگر به لطف وجود بریدگی بسیار کوچک در بالای صفحه نمایش و همچنین وجود حاشیه‌های بسیار باریک توانست ۹۰.۲ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که به دلیل وجود ناچ بزرگ بالای نمایشگر پرچمدار شرکت اپل، صفحه نمایش تنها توانست ۸۷.۴ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است که آیفون 13 پرو مکس از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی بهره می‌برد. از گذشته تا به امروز سامسونگ در تولید صفحه نمایش همیشه تبحر خاصی داشته و به همین دلیل این گوشی هوشمند از رزولوشن ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. این وضوح تصویر در کنار تراکم پیکسلی ۵۰۰ پیکسل در هر اینچ باعث شد تا نمایشگر به یکی از بی‌رقیب‌ترین صفحه نمایش‌های تولید شده کمپانی سامسونگ تبدیل شود.

شرکت اپل نیز برای شکست دادن رقیب خود از وضوح تصویر ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل استفاده کرد. ناگفته نماند تراکم پیکسل این نمایشگر معادل ۴۵۸ پیکسل در اینچ است که این موضوع باعث شده تا رنگ‌ها در این صفحه نمایش بسیار طبیعی نمایش داده شوند.

سخت افزار

شرکت سامسونگ گوشی گلکسی S22 اولترا را با دو نوع تراشه به بازار عرضه خواهد کرد. در کشورهای اروپایی این گوشی هوشمند با تراشه‌ی Exynos 2200 به بازار عرضه خواهد شد و در دیگر کشورها این پرچمدار به Snapdragon 8 Gen 1 مجهز خواهد شد. این دو تراشه جزو پردازنده‌های ۴ نانومتری هستند و علاوه بر این موضوع Galaxy S22 Ultra با دو تراشه گرافیکی نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

تراشه اول Xclipse 920 است و پردازنده گرافیکی دوم Adreno 730 نامیده می‌شود. این دو پردازشگر گرافیکی دارای قدرت بالایی هستند و می‌توانند سنگین‌ترین بازی‌ها را به راحتی اجرا کنند. در مقابل، شرکت اپل iPhone 13 Pro Max را به پردازنده Apple A15 Bionic مجهز کرده که یک تراشه ۵ نانومتری محسوب می‌شود. برای پردازش گرافیک دستگاه اپل از Apple GPU استفاده کرده که یک پردازنده ۵ هسته‌ای است.

متاسفانه هر دو پرچمدار از درگاه microSD پشتیبانی نمی‌کنند و با چهار گزینه برای انتخاب حافظه معرفی شدند. سامسونگ گوشی جدید خود را با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی به عنوان نسخه پایه به بازار عرضه خواهد کرد. سه گزینه بعدی همگی از رم ۱۲ گیگابایتی پشتیبانی می‌کنند، اما تفاوت اصلی در میزان فضای حافظه داخلی آن‌ها است. گزینه دوم به ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و سومین گزینه از ۵۱۲ گیگابایت فضا برای ذخیره داده‌ها بهره می‌برد.

آخرین گزینه که گران قیمت‌ترین نسخه محسوب می‌شود از یک ترابایت فضا پشتیبانی می‌کند. اپل نیز تمام گوشی‌های خود را با رم ۶ گیگابایتی به بازار عرضه کرد و تفاوت اصلی میان آن‌ها در میزان فضای حافظه داخلی است. این گوشی هوشمند به حافظه داخلی‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی مجهز شده و آخرین گزینه نیز همانند پرچمدار سامسونگ از یک ترابایت فضا پشتیبانی می‌کند.

دوربین

کمپانی سامسونگ همانند نسل قبلی پرچمداران، گلکسی S22 اولترا را به یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز کرد و در کنار این دوربین سه سنسور دیگر برای تصویر برداری در اختیار کاربران قرار گرفته است. سنسور دوم کیفیت ۱۰ مگاپیکسلی دارد که از آن برای تصویر برداری در حالت تله فوتو با بزرگنمایی ۱۰ برابری استفاده می‌شود.

سومین سنسور برای تصویر برداری در حالت تله فوتو با کیفیت ۱۰ مگاپیکسلی و بزرگنمایی سه برابری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که انتظار می‌رود آخرین دوربین نیز از حالت اولترا واید پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با زاویه ۱۲۰ درجه‌ای و کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی فیلم برداری کند.

در کنار این دوربین‌ها یک فلش LED نیز قرار گرفته که در نور کم می‌تواند کاربردی باشد، این دوربین‌ها قادر هستند تا با کیفیت 8K و نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه فیلم برداری کنند. شرکت اپل در پنل پشتی آیفون 13 پرو مکس سه دوربین برای تصویر برداری و فیلم برداری قرار داده که این دوربین‌ها همگی از کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند.

سه دوربین قرار گرفته در پنل پشتی می‌توانند در حالت‌های واید، تله ‌فوتو با بزرگنمایی سه برابری و فوق عریض با زاویه ۱۲۰ درجه‌ای تصویر برداری کنند. در کنار این سه دوربین یک اسکنر TOF 3D LiDAR وجود دارد که به کاربران هنگام تصویر برداری حرفه‌ای کمک می‌کند.

این گوشی هوشمند از فلش دوگانه نیز بهره می‌برد و می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. در بریدگی صفحه نمایش گلکسی S22 اولترا سنسور ۴۰ مگاپیکسلی برای تصویر برداری در حالت سلفی در اختیار کاربران قرار گرفته است. در مقابل، شرکت اپل از همان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای تصویر برداری در حالت سلفی استفاده کرده که هر دو دوربین قادر هستند با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کنند.

این گوشی‌های هوشمند از دو اسپیکر بهره می‌برند و این موضوع به معنی امکان پخش صدا به صورت استریو است، اما خبری از جک ۳.۵ میلی متری برای اتصال هدفون به این گجت‌ها نیست.

باتری

سامسونگ برای تامین انرژی پرچمدار خود تصمیم گرفت تا از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی ‌آمپر ساعتی استفاده کند. این گوشی هوشمند همانند پرچمداران شرکت اپل با آداپتور عرضه نمی‌شود و افراد باید شارژر را به صورت جداگانه خریداری کنند. جالب است بدانید گجت جدید سامسونگ اکنون از آداپتور ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

شرکت اپل از یک باتری با ظرفیت ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعت برای تامین انرژی آیفون 13 پرو مکس استفاده کرده است. این گوشی هوشمند از آداپتور ۲۷ واتی پشتیبانی می‌کند و کاربران باید شارژر را به صورت جداگانه خریداری کنند. اگر به این آداپتور ۳۰ دقیقه زمان دهید می‌تواند باتری ۴۳۵۲ میلی ‌آمپر ساعتی این گوشی را حدود ۵۰ درصد شارژ کند.

پرچمدار شرکت سامسونگ قیمتی معادل ۱۱۹۹ دلار دارد، اما کاربران می‌توانند آیفون 13 پرو مکس شرکت اپل را با قیمت ۱۰۹۹ دلار خریداری کنند. آیا به نظر شما این تفاوت قیمت ۱۰۰ دلاری می‌تواند باعث جلب توجه کاربران شود و افراد را از خرید گلکسی S22 اولترا منصرف کند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا