تکنولوژی

شرکت های دانش‌بنیان با دغدغه مجوز دست به گریبان هستند

زنجان-معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهم‌ترین مشکلی که شرکت‌های دانش‌بنیان امروز با آن دست به گریبان هستند، موضوع اخذ مجوز است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، علی خیرالدین در آئین تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: چنین ظرفیتی در استان زنجان باید مورد توجه بوده و از این پتانسیل برای توسعه همه جانبه مراکز دانشگاهی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین و بهترین بسترها برای سرمایه‌گذاری، پارک‌های علم و فناوری است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه زنجان یکی از استان‌هایی است که توانسته است در حوزه دانشگاهی و فناوری اطلاعات، اکوسیستم خوبی را تشکیل دهد.

این مسئول از وجود ۶۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و نیز ۴۸ پارک علم فناوری در کشور خبر داد و اظهار کرد: بدون شک یکی از مباحث مهمی که می‌توان در خصوص شرکت‌های دانش‌بینان عنوان کرد، این است که این شرکت‌ها توانسته است آمار قابل قبولی را در حوزه اشتغال به خود اختصاص دهد که در همین راستا شاهد اشتغال ۴۰۰ نفر در این شرکت‌ها به طور مستقیم هستیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه یکی از اقداماتی که این وزارتخانه به جد آن را پیگیری می‌کند، بحث اختصاص زمین به پارک علم و فناوری استان زنجان است، عنوان کرد: امروز باید از الگوهای موفق برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نمونه‌برداری کنیم که نمونه بارز آن الگوی دانشگاه علوم‌پزشکی در کنار بیمارستان‌ها است.

خیرالدین در ادامه با بیان اینکه فضاهای بلااستفاده برخی از دانشگاه‌ها نباید بلااستفاده مانده، بلکه باید در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار گیرد، گفت: فارغ از اختصاص زمین به پارک‌های علم و فناوری در کشور، یکی دیگر از مشکلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان را اذیت می‌کند، بحث اعطای مجوز است که امیدواریم این دغدغه‌ها مرتفع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا