موبایل

توضیح رگولاتوری درباره تغییر ساعت در برخی گوشی های موبایل

سازمان تنظیم مقررات در خصوص تغییر ساعت در برخی گوشی های موبایل اطلاعیه ای صادر کرد .

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، سازمان تنظیم مقررات در خصوص تغییر ساعت در برخی گوشی‌ها اطلاعیه ای صادر کرد که به شرح زیراست:

با توجه به تغییر ساعت برخی تلفن‌های همراه و سامانه‌ها نکاتی جهت آگاهی هموطنان به شرح ذیل ارائه می‌شود.

– عدم تغییر ساعت تابستانی یا به عبارتی عدم اعمال DST(Daylight Saving Time) بر اساس قانون مصوب مجلس شورای از ابتدای سال ۱۴۰۲، پس از ابلاغ قانون در اول خرداد ماه ۱۴۰۱ با پیگیری‌های به عمل آمده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مراجع جهانی از جمله ICANN و IANA در نسخه‌های به روز رسانی شده زمان کشورها منتشر و همچنین در سرورهای زمانی نظیر time.is نیز از حدود ۶ ماه قبل تغییرات لازم اعمال شده است.

– مکاتبه و پیگیری لازم از اپراتورهای همراه نیز از چند ماه قبل صورت گرفته و آنها نیز تغییرات لازم را در سطح شبکه اعمال کرده و سامانه‌های خود را به روز رسانی نموده اند.

ضمن اینکه در سایر ارائه دهندگان خدمات نیز پیش بینی لازم انجام گرفته و در سرورهای زمانی داخل کشور اعمال تغییرات از قبل انجام گرفته است و سامانه‌هایی که از این مراجع برای تنظیم ساعت استفاده کرده اند بدون مشکل ارائه خدمات الکترونیکی داشته اند.

-لازم به ذکر است برای اینکه در گوشی‌های تلفن همراه عدم تغییر ساعت تابستانی به صورت خودکار رخ دهد لازم است دو اقدام انجام گیرد ابتدا باید شبکه اپراتورها با سرورهای جهانی بر مبنای این سیاست جدید (عدم اعمال ساعت تابستانی) تنظیم شود که از قبل پیش بینی‌های لازم بر اساس پیگیری وزارت ارتباطات انجام گرفته و کلیه تغییرات لازم در سامانه‌ها و تجهیزات شبکه اپراتورها اعمال شده است.

اما اقدام دیگر در سمت گوشی کاربران است که تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه بر اساس مراجع معتبر بین المللی باید نسخه‌های به روز رسانی گوشی‌های تلفن همراه خود را منتشر می‌کردند تا عدم اعمال تغییر ساعت تابستانی به صورت خودکار انجام گیرد. اکثر تولید کنندگان گوشی نسخه‌های به روز رسانی شده خود را منتشر کرده اند اما در برخی گوشی‌های تلفن همراه که تنظیمات توسط تولید کننده به روز نشده اند با مشکل مواجه شده اند.

لذا پیگیری لازم از سایر تولید کنندگان گوشی که به عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران توجه لازم را نداشته اند در حال انجام است تا اقدام به حل این مشکل نمایند. مراکز تماس اپراتورهای تلفن همراه نیز آماده ارائه راهنمایی درخصوص هرگونه تنظیم وبه روز رسانی به کاربران هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا