فناوری اطلاعات

برنامه ریزی دولت سنگاپور برای آموزش رسمی استفاده از چت جی پی تیChatGPT

چت جی پی تیChatGPT به سریع ترین فناوری در حال رشد جهان تبدیل شده است، زیرا این سرویس در عرض 2 ماه به بیش از 100 میلیون کاربر رسیده است. در حالی که کشورهای دیگر مانند فرانسه و استرالیا قصد دارند چت جی پی تیChatGPT را برای استفاده آموزشی در مناطق مربوطه خود محدود کنند، دولت شهر آسیایی ثروتمند سنگاپور رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ در 12 فوریه 2023، دولت سنگاپور برنامه های مترقی را برای ادغام استفاده از چت جی پی تیChatGPT در آموزش و یادگیری در مدارس و موسسات آموزش عالی کشور بیان کرد.

به گزارش یک روزنامه محلی The Strait Times، وزیر آموزش سنگاپور، چان چون سینگ، به پارلمان این کشور گفت که گروه‌های بحث و گفتگوی حرفه‌ای نیز در میان مربیان وجود دارد تا استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را برای تقویت یادگیری در بین دانش‌آموزان بررسی کنند. وزارت آموزش سنگاپور (MOE) معلمان را در کلاس های درس در مورد نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی (AI) مانند چت جی پی تیChatGPT برای تقویت یادگیری راهنمایی می کند، با توجه به اینکه این ابزارها احتمالاً در طول زمان فراگیر می شوند.

وزیر چت جی پی تیChatGPT را به یک ماشین حساب برای یادگیری ریاضیات تشبیه می کند، اما گفت که چت جی پی تیChatGPT تنها زمانی می تواند ابزار مفیدی برای یادگیری باشد که دانش آموزان بر مفاهیم اولیه و مهارت های تفکر تسلط داشته باشند. به همین دلیل است که MOE سنگاپور همچنین دانش آموزان را با مهارت های استفاده مسئولانه از ابزارهای هوش مصنوعی مجهز می کند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای جلوگیری از تقلب با استفاده از هوش مصنوعی انجام شده است، گفت که موسسات آموزش عالی کشور دارای روش‌های مختلف ارزیابی هستند – مانند آزمون‌ها، ارائه‌ها و پروژه‌ها – که نیازمند تحلیل، یادداشت‌های میدانی و جزئیات مشاهده است. نمی توان به راحتی توسط فناوری هوش مصنوعی تولید کرد.

آقای چان همچنین افزود که مهارت هایی مانند یادگیری خودراهبری و مشارکتی و تفکر مبتکر وجود دارد که به راحتی با ابزارهای فناورانه جایگزین نمی شوند، اما از طریق نقش های رهبری، پروژه های بین رشته ای و یادگیری تجربی به دست می آیند.

از زمان انتشار، سنگاپور در حال حاضر اولین کشور در سطح جهان است که سیاستگذاری خود را با صدای بلند به نفع پیاده سازی ابزارهای هوش مصنوعی مانندچت جی پی تیChatGPT در سیستم آموزشی خود بیان می کند. از سال 2015، این کشور از نظر علمی رتبه اول را در رشته های ریاضی و علوم در گرایش های مطالعات بین المللی ریاضی و علوم (TIMSS) که توسط انجمن بین المللی ارزیابی پیشرفت تحصیلی اداره می شود، یک تعاونی تحقیقاتی غیرانتفاعی مستقر در آمستردام است. . بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023، دانشگاه ملی سنگاپور نیز بالاترین رتبه در آسیا را دارد و در رتبه یازدهم جهانی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا