موبایل

ریجن (Region) گوشی را روی کدام کشور بگذاریم

ریجن (Region) چیست؟ ریجن یا همان منطقه، بخشی در تنظیمات گوشی است که پس از خرید با مشخص کردن مکان، می‌توانید از سرویس‌های مختلف استفاده کنید.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، هنگامی که گوشی می‌خرید لازم است تنظیمات دستگاه را تغییر دهید و برخی از ویژگی‌ها را فعال کنیم تا بتوانیم استفاده بهتری از دستگاه‌مان داشته باشیم.

در بازار ایران اصولا کاربران یا از گوشی‌های اپل استفاده می‌کنند یا یکی از مدل‌های سامسونگ را دارند یا از گوشی‌های هواوی و  شیائومی بهره می‌برند که در گوشی‌های شیائومی لازم است ریجن یا منطقه را مشخص کنید تا بتوانید از یک سری ویژگی‌ها روی دستگاه‌تان استفاده بهینه‌تری داشته باشید.

حالا سوالی که پیش می‌آید این است که آیا لازم است که ریجن را تغییر دهیم یا اصلا تغییر ندهیم یا بهتر است روی کدام منطقه تنظیم کنیم که مشکلی برای استفاده از سرویس‌های مختلف مثل مکان یابی یا پرداخت برای‌مان به وجود نیاید.

از آنجا که شیائومی سهم بزرگی در بازار موبایل ایران دارد، کاربران هنگام خرید و استفاده از این گوشی‌ها می‌توانند ریجن را روی منطقه هند یا اندونزی بگذارند تا بتوانند در اپلیکیشن تم، فونت گوشی را تغییر دهند و از اپلیکیشن موسیقی آنلاین استفاده کنند. از سوی دیگر به روزرسانی‌ها را زودتر دریافت می‌کنید.

اما آپدیت سریع دریافت کردن آیا خوب است؟

در جواب باید گفت که لزوما نه. اصولا وقتی آپدیت جدیدی برای گوشی‌ها ارایه می‌شود بهتر است مدتی صبر کنید تا اگر باگی در نسخه جدید وجود دارد، برطرف شود و  تلفن هوشمند خود را به‌روزرسانی کنید. به این ترتیب اگر به‌روزرسانی را سریع دریافت کنید ممکن است برای دستگاه‌ شما مشکل به وجود بیاید.

حالا در صورتی که مثلا ریجن یا منطقه را روی کشور هند قرار دادید و فونت را تغییر دادید و بنا به دلایلی بعد از مدتی خواستید دوباره فونت را تغییر دهید، ممکن است نتوانید این کار را انجام دهید. بر این اساس لازم است اقداماتی انجام دهید تا بتوانید فونت را تغییر دهید.

در این زمان بهتر است Region را روی کشور آمریکا یا انگلیس قرار دهید، بعد در بخش تنظیمات Clear cash و Clear Data را انجام دهید و سپس گوشی را Restart کنید و بعد دوباره به Region هند برگردید و با فیلترشکن فونت را تغییر دهید. سپس دوباره منطقه را روی ریجن آمریکا قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

حالا سوالی که پیش می‌آید این است که اگر ریجن روی کشور خودمان ایران باشد، آیا مشکلی برای کاربران پیش می‌آید؟! در پاسخ باید گفت که از آنجا که ایران در لیست سیاه تحریم‌ها قرار دارد، امکان دسترسی به برخی از سرویس‌ها برای کاربران فراهم نیست، بر این اساس بهتر است Region روی کشوری غیر از ایران قرار گیرد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا