تکنولوژی

کمبود تراشه جنرال موتورز را دچار مشکل کرد

کمبود نیمه هادی‌ها فقط بر صنعت رایانه تأثیر منفی نگذاشته و باعث شده تکمیل ۹۵ هزار خودروی تولیدی شرکت جنرال موتورز نیز ناممکن شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، در حالی که یافتن آخرین کارت‌های گرافیک ساخت شرکت ان ویدیا یا کنسول‌های بازی جدید ممکن است به علت بحران صنعت نیمه هادی‌ها دشوارتر شده باشد، خودروهای مدرن نیز به شدت به رایانه‌های داخلی وابسته هستند. بسیاری از اجزای این خودروها از جی پی اس گرفته تا سیستم‌های ترمز ضد قفل با استفاده از نیمه هادی‌ها تنظیم می‌شوند.

جنرال موتورز نیز از فهرست خودروسازانی که در وسایل نقلیه خود از تراشه و نیمه هادی استفاده می‌کنند مستثنی نیست و گزارش درآمد آن در سه ماهه اول ماه جولای نشان داد تعداد خودروهای غیرقابل فروش جنرال موتورز در حال حاضر از ۹۵ هزار واحد فراتر رفته است.

علت این امر کمبود مداوم نیمه هادی است. در حالی که جنرال موتورز قادر است شاسی خودروهای خود را با سایر قطعات مکانیکی لازم بسازد، اما نمی‌تواند آنها را بدون استفاده از نیمه هادی‌ها با سیستم‌های خودکار خود تطبیق دهد و همین خودروهای مذکور را غیرقابل استفاده می‌کند.

در سپتامبر ۲۰۲۱، جنرال موتورز مجبور شد کل کارخانه‌های تولیدی خود در آمریکای شمالی را به دلیل کمبود تراشه‌های نیمه هادی تعطیل کند. این بار برخی از کارخانه‌های تولیدی این شرکت، مانند مجمع آرلینگتون و مونتاژ فلینت، علیرغم کمبود نیمه هادی، به تولید خودرو ادامه داده‌اند. برخی دیگر از تولیدکنندگان، مانند فورد هم از ژانویه ۲۰۲۱ مشکلات مشابهی داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا