فناوری اطلاعات

رگولاتوری به دنبال حل مشکل تماس اضطراری برخی از گوشی‌های هوشمند

دبیر انجمن واردکنندگان گوشی هوشمند اعلام کرد که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با همکاری اپراتورها در حال بررسی مشکل تماس با شماره‌های اضطراری برخی از گوشی‌های موبایل هستند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر؛ امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان گوشی هوشمند اعلام کرده برخی از گوشی موبایل مشکل برقراری تماس با شماره‌های اضطراری داخل کشور را دارند.

اسحاقی گفت که به دنبال این مشکل واردات این گوشی‌ها که عمدتا محصولات میان‌رده بازار را تشکیل می‌دهند از سوی رگولاتوری ممنوع شده است.

وی در ادامه گفت که این گوشی‌های اقتصادی که از پنج برند سرشناس بازار هستند نسبت به مشخصات فنی‌شان از جمله محصولات پرتقاضای بازار به شمار می‌روند، اما با محدودیتی که از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات وضع شده، حق انتخاب محصولات ارزان‌قیمت و با کیفیت از مشتریان گرفته شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان گوشی هوشمند اعلام کرد که این گوشی‌ها مشکل خاصی ندارند و فقط روش برقراری تماس با شماره‌های اضطراری در کشور ما متفاوت است. همچنین بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که این مشکل از طریق اپراتورها قابل حل بوده و تنها کافی است اطلاعات فایل ECC روی سیم‌کارت‌های موبایل درج و بازگردانده شود.

اسحاقی با بیان اینکه هم اکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با همکاری اپراتورها به دنبال حل این مشکل بوده و همچنین موضوع توسط مدیرکل استاندارد و تایید نمونه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز به صورت جداگانه در حال پیگیری است.

علاوه بر این اپراتورها نیز قول همکاری برای رفع این مشکل را داده‌اند بنابراین انتظار می‌رود مهلت ۳ ماهه‌ای برای واردات این کالاها به کشور در نظر گرفته شود تا شاهد بازگشت تعادل به بازار برای گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی باشیم.

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه در ادامه از رگولاتوری خواسته تا زمان حل شدن این مشکل تسهیلاتی را برای واردات این گوشی‌ها به بازار فراهم کند و در این فاصله اپراتورها نیز مشکلات فنی را حل کنند.

وی در ادامه افزود که حتی اگر گوشی‌ها در اختیار کاربران قرار بگیرد باز هم امکان حل این مشکل از راه دور وجود دارد. البته این سرویس قبلاً روی گوشی‌های هوشمند وجود داشته و امکان بازگشت آن فراهم است.

اسحاقی گفت که هم‌اکنون دغدغه ما بهم خوردن تعادل بازار گوشی‌های میان‌رده در اثر ممنوعیت واردات این گوشی‌ها بوده و در صورتی که مشکل فنی ورود این محصولات به بازار رفع شود پیش‌بینی‌ می‌شود در روزهای پایانی سال مشکل خاصی در بازار گوشی هوشمند نداشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا