تکنولوژی

اکثر تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 3 توسط TSMC ساخته می شوند

انتظار می رود کوالکام تولید اسنپدراگون 8 نسل 3 را از طریق TSMC و سامسونگ تامین کند. شراکت کاریی که سال ها سابقه دارند. با این حال، آخرین گزارش این است که تولیدکننده تایوانی ممکن است اکثر سفارشات تراشه‌های ساخته شده بر روی فرآیند 3 نانومتری را به دلیل نرخ بازده فوق‌العاده بالای 80 درصد دریافت کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از جی اس ام آرنا؛ نرخ بازده فعلی یک قطعه 3 نانومتری GAA حدود 60 تا 70 درصد است، اما TSMC در حال اجرای بین 75 تا 80 درصد از یک ویفر منفرد است. اگر بتوانیم به این داده ها اعتماد کنیم، اپل و کوالکام برای چیپست های نسل بعدی خود، A17 Bionic و Snapdragon 8 Gen 3 مشکلی در تولیدات خود نخواهند داشت.

در ابتدا، سامسونگ قبل از شراکت با شرکت آمریکایی Silicon Frontline، نرخ بازدهی وحشتناکی در حدود 20 درصد را تجربه کرد که باعث بالا رفتن هزینه تولید هر قطعه افزایش یابد.

مشکل کوالکام و سایر سازندگان تراشه این است که قیمت به ازای هر قطعه پرداخت می‌شود و تولید مقدار کمتر تراشه به معنای قیمت بالاتر برای یک چیپست است که در نهایت برای مشتری نهایی که سازنده گوشی هوشمند است، به معنای قیمت بالاتر بازار و افزایش قیمت گوشی تولیدی خواهد بود. که در درازمدت به نفع کسی نخواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا