کامپیوتر

اپل خرید تراشه از چین را متوقف کرد

پس از وضع قوانین صادراتی سختگیرانه تر در آمریکا علیه شرکت های فناوری چینی، اپل برنامه های خود برای استفاده از تراشه های حافظه  شرکت چینی YMTC در محصولاتش را متوقف کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، اپل در اوایل سال جاری میلادی تصمیم داشت از تراشه های حافظه NAND شرکت دولتی YMTC استفاده کند. قرار بود از این تراشه ها فقط در آیفون هایی استفاده شود که در بازار چین فروخته می شوند.

به نوشته روزنامه ژاپنی نیکی، پیش بینی می شد این شرکت آمریکایی تا ۴۰ درصد تراشه های مورد نیاز برای آیفون ها را از YMTC بخرد.

هفته گذشته آمریکا  YMTC را به همراه ۳۰ شرکت چینی دیگر به فهرستی اضافه کرد که مقامات قادر به بررسی آن نبوده اند. در همین راستا بازه ای ۶۰ روزه برای بازرسی از شرکت ها تعیین شد. چنانچه در مهلت تعیین شده مقامات آمریکایی نتوانند از شرکت ها بازدید کنند، جریمه های سختگیرانه تری در انتظار آنها خواهد بود. در نتیجه این روند تنش ها با پکن به بالاترین میزان رسیده است.

از سوی دیگر YMTC به دلیل نقض قوانین  نظارت بر صادرات  وزرات بازرگانی آمریکا و فروش تراشه به شرکت های مخابراتی فهرست سیاه این وزارتخانه تحت تحقیق و بررسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا