فناوری اطلاعات

همکاری ساترا و وزارت ارتباطات برای رونق اقتصاد صوت‌وتصویر فراگیر

سند تفاهم همکاری میان وزارت ارتباطات و سازمان صدا و سیما برای تحقق اهداف عملیاتی شبکه ملی اطلاعات در حوزه صوت و تصویر فراگیر در راستای رونق اقتصاد محتوا امضا شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)؛ در شانزدهمین جلسه کمیته اقتصاد محتوای شبکه ملی اطلاعات، اعضای کمیته بر ضرورت تقسیم کار و همگرایی میان وزارت ارتباطات و سازمان صدا و سیما برای اجرای بندهای مرتبط با صوت و تصویر فراگیر در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات تاکید کردند.

تلاش مشترک دولت و ساترا برای رونق اقتصاد محتوا

دکتر محمد صادق افراسیابی سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در ابتدای این جلسه ضمن بیان دستاوردهای گذشته کمیته اقتصاد محتوا گفت: جلسات کمیته اقتصاد محتوا با هدف تحقق اهداف محتوایی تعیین شده در سند شبکه ملی اطلاعات در حال برگزاری است که این جلسات منجر به نهایی سازی تفاهم وزارت ارتباطات و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای افزایش سهم ۳۰ درصدی رشد بازی‌های بومی در کشور شد و اکنون نوبت به بررسی وضعیت شبکه نمایش خانگی و سایر مصادیق صوت و تصاویر فراگیر رسیده است تا با تفاهمی که وزارت ارتباطات و ساترا انجام خواهند داد؛ انشاالله شاخص مصوب در سند شبکه ملی اطلاعات محقق شود.

سیدمهدی حاتمیان مدیر کل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه این جلسه گفت: بیشترین مصرف ترافیک اینترنت کشور مربوط به پیام‌رسان ها، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های کاربرمحور و شبکه نمایش خانگی است.

وی افزود: عزم وزارت ارتباطات بر این است که در این دولت به سمت اجرای کامل سند شبکه ملی اطلاعات گام بردارد و از رونق اقتصاد محتوای بومی متناسب با شاخص‌های تعیین شده در طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات حمایت کند.

در ادامه علیرضا بهادری؛ مدیر کل فناوری و سامانه‌های نوین ساترا گفت: در ابتدای دولت سیزدهم تفاهمی میان وزارت ارتباطات و ساترا در برخی حوزه‌ها شکل گرفت که این تفاهم می‌تواند مبنای شروع مسیر توسعه و گسترش همکاری‌ها باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا