فناوری اطلاعات

اپلیکیشن Artifact، اخبار مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد

Artifact، یک خبرخوان شخصی که توسط بنیانگذاران اینستاگرام، کوین سیستروم و مایک کریگر توسعه یافته است، اکنون راه اندازی شده است و بدون نیاز به ثبت نام برای عموم آزاد است. این برنامه در ابتدا به یک شماره تلفن و یک دعوت نامه نیاز داشت تا آن را امتحان کند، که تقاضای اولیه را جلب کرد، اما آن را از دسترس بسیاری از کاربران بالقوه دور نگه داشت.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ این شرکت تقریباً 160000 ثبت نام دریافت کرد که در لیست انتظار بود و کاربران خارج از ایالات متحده نتوانستند Artifact را امتحان کنند، زیرا یک شماره تلفن ایالات متحده برای ثبت نام ضروری بود. با حذف لیست انتظار و الزامات شماره تلفن، کاربران اکنون در اولین راه اندازی به Artifact دسترسی فوری خواهند داشت. اولین ویژگی اجتماعی برنامه معرفی شده است و کنترل های بازخورد برای بهبود تجربه خواندن اخبار اضافه شده است.

هدف Artifact ارائه ابزارهایی است که به خوانندگان اجازه می دهد فید خود را شخصی سازی کرده و گسترش دهند. کاربران می‌توانند علایق خود را با مسدود کردن یا توقف موقت ناشران، یا انتخاب و لغو انتخاب دسته‌های علاقه عمومی مدیریت کنند. علاوه بر این، یک ویژگی جدید به کاربران اجازه می دهد تا مخاطبین خود را آپلود کنند تا سیگنالی را ببینند که یک مقاله خاص در شبکه آنها محبوب است. این ویژگی با ویژگی مقالات برتر توییتر متفاوت است، که مقالات محبوب افرادی را که دنبال می کنید نشان می دهد، زیرا ویژگی Artifact بیشتر بر حریم خصوصی متمرکز است. به شما نمی گوید چه کسی آن را خوانده یا چند نفر از آنها آن را خوانده اند، بنابراین حریم خصوصی را حفظ می کند.

سیستروم اظهار داشت که فناوری زیربنایی به مقدار معینی از داده ها و تعدادی از افراد استفاده کننده از آن برای ارائه بهترین تجربه نیاز دارد. این شرکت بر این باور است که این برنامه اکنون برای مخاطبان بیشتری آماده است. ویژگی آمار جدید اضافه شده دسته بندی هایی را که خوانده اند، مقالات اخیری که در آن دسته ها خوانده اند و ناشرانی که بیشتر خوانده اند را به کاربران نشان می دهد. تعداد بسیار کمی از برنامه های انتشار اخبار از این رویکرد پیروی می کنند. خواندن بیشتر بر اساس موضوعات خاص به جای دسته بندی های کلی گروه بندی می شود. هدف گسترده تر این است که تجربه اجتماعی را گسترش دهیم تا راهی برای بحث در مورد مقالات خبری در خود Artifact باشد.

Artifact یک نسخه آمریکایی از Toutiao چین یا SmartNews ژاپن است. برنامه‌هایی مانند این از الگوریتم‌ها و یادگیری ماشینی برای تشکیل مجموعه‌ای از مقالات خبری برای هر کاربر بر اساس نحوه تعامل با محتوای برنامه استفاده می‌کنند. سیستروم ادعا می کند که در حالی که Artifact شبیه به سایر خوانندگان اخبار شخصی است، “شیطان در جزئیات است”. یادگیری ماشینی مورد استفاده در Artifact بر اساس ترانسفورماتور است که در سال 2017 در گوگل اختراع شد. جالب است بدانید که T در ChatGPT مخفف Transformer نیز هست.

Systrom ظهور Artifact را با تأسیس اینستاگرام مقایسه می‌کند، زمانی که دیگر برنامه‌های اشتراک‌گذاری تصویر موجود بود. برای ایجاد جایگاهی در بازار باید چیزی وجود داشته باشد که فناوری جدید را از فناوری موجود متمایز کند. در این مورد، یادگیری ماشین و سایر الگوریتم های مشابه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا