فناوری اطلاعات

1772 شرکت دانش‌بنیان در بازار فناوری اطلاعات تاثیرگذار بوده اند

طی سال‌های اخیر و با شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری؛ حوزه «فناوری اطلاعات» و «طراحی و تولید نرم‌افزارهای رایانه‌ای» رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری؛ رونق بازار به گونه‌ای بود که آثار آن به شکلی محسوس در زندگی مردم احساس شد و صنایع مرتبط با این حوزه توانستند نیازهای خود را به شکل بومی و با تولیدات داخلی تامین کنند. بازاری که اقتصاددانان معتقدند از عوامل اصلی رشد کشورهای مختلف و توسعه بازارهای مالی است. به باور آنها فناوری اطلاعات و ارتباطات با تسهیل مبادلات مالی نقش تسهیل‌گر و سرعت دهنده به تبادلات مالی را بازی می‌کنند.

در اثبات اهمیت این حوزه همین بس که در دنیا باوری وجود دارد مبنی بر اینکه کندی رشد اقتصادی در بازارهای مالی کشورهای در حال توسعه به ناکارآمدی و توسعه نیافتگی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات مرتبط است. به همین دلیل به کشورها توصیه می‌شود که اصلاحات نظام‌مند این بخش را برای دستیابی به رشد اقتصادی بیشتر و سریع‌تر آغاز کنند.

ایران هم از جمله کشورهایی است که چند سالی است این روند اصلاحی را آغاز کرده است که با شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری این اقدامات جدی‌تر و با هم‌افزایی بیشتری دنبال شد و می‌توان گفت که این حوزه یکی از عرصه‌هایی است که با گذشت اندک زمانی از آغاز گفتمان علم و فناوری در کشور و با دریافت حمایت‌های ویژه دولتی به یکی از حوزه‌های شاخص و توسعه یافته زیست بوم فناوری و نوآوری بدل شده است. بر همین اساس در حال حاضر فعالیت 1772 مجموعه دانش‌بنیان کشورمان در این حوزه به ثبت رسیده که تعداد قابل توجهی از نخبگان و متخصصان بومی را در دل خود جای داده است.

فناورانی که در 5 حوزه تولید برنامه‌های کاربردی، طراحی پلتفرم، تامین زیرساخت، تامین امنیت فضای تبادل اطلاعات و تولید انیمیشن و بازی‌های ویدئویی به تولید محصول و ارائه خدمات مشغول هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا