فناوری اطلاعات

۱۱ محصول تولیدی در حوزه «کلان داده» حمایت شد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۱۱ محصول کلان داده ایران ساخت در راستای رونق هوشمندسازی کسب و کارها حمایت کرد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازمعاونت علمی، کسب و کارها با استفاده از کلان‌داده‌های تولید شده ایران‌ساخت، به سمت هوشمندسازی حرکت کردند و از مزایای آن بهره‌مند شدند.

۱۱ کلان داده تهیه شد تا کسب‌وکارها و فعالیت‌های اقتصادی در مسیر هوشمند شدن و استفاده از داده‌های امن قرار گیرند. اطلاعات و داده‌های حیاتی که برای سازمان‌ها و بنگاه‌ها بسیار مهم و ضروری به حساب می‌آیند.

این کلان داده‌ها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در بستری امن و مطمئن طراحی و تهیه شده‌اند.

«سامانه‌های هوش تجاری»، «راهکار انبار داده و هوش تجاری»، «سامانه هوش تجاری و داشبورد مدیران»، «نرم افزار هوش تجاری ( BI)»، «ارائه راهکارهای تحلیل داده‌های تجاری و سامانه هوش تجاری»، «انبار داده و داده‌کاوی» از جمله محصولات تولیدی در این حوزه است.

کلان داده‌ها؛ مجموعه‌ای بسیار بزرگ از داده‌ها هستند که از منابع متعددی جمع‌آوری می‌شوند. این داده‌ها می‌توانند نتایج ارزیابی عملکرد یک سازمان یا تعاملات مخاطبان آن در شبکه‌های اجتماعی باشند. این داده‌ها تأثیری مثبت در توسعه کسب‌وکارها دارد.

وجود کلان‌داده‌ها و جمع‌آوری آن‌ها می‌تواند برای هر کسب‌وکاری مفید باشد. تجزیه‌وتحلیل این داده‌ها با سیستم‌های نرم‌افزاری پیشرفته، به سازمان‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و تعیین استراتژی کمک می‌کند و این کار باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد در هر کسب‌وکاری می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا