فناوری اطلاعات

یک پیام رسان ایرانی مرز ۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه را پشت سر گذاشت

طبق گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت یک پیام رسان ایرانی، شب گذشته مرز ۱۰ میلیون کاربر روزارنه را پشت سر گذاشت.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از  ایسنا، موضوع لزوم حمایت از پلت‌فرم‌های داخلی طی سال‌های گذشته هم مطرح بود اما این موضوع زمانی شدت گرفت که چند سال پیش یکی از پیام‌رسان‌های خارجی با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد و همین موضوع لزوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را پررنگ‌تر کرد.

حمایت دولت برای ارتقاء و حمایت از پلت‌فرم های داخلی ادامه داشت اما این روند طی دو ماه گذشته به دلیل ایجاد محدودیت برای دو پیام‌رسان خارجی از سوی مراجع ذی صلاح شتاب بیشتری به خود گرفت، به گونه‌ای که طرح حمایت از کسب و کارهای اینترنتی در تاریخ ۱۰ آبان سال جاری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد. البته وزیر ارتباطات پیش از رونمایی از آیین نامه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی  بارها بر حمایت و تقویت از پیام رسان‌های داخلی تأکید و اعلام کرده بود تمرکزشان حمایت از پیام‌رسان هایی است که مردم اقبال بیشتری به آنها نشان داده اند و با آماده شدن زیرساخت‌هایشان کیفیت آنها هم به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.

در همین رابطه  شرکت ارتباطات زیر ساخت به  تازگی اعلام کرده است ایتا دومین سکوی اجتماعی ایرانی است که شب گذشته مرز ۱۰ میلیون کاربر روزانه را پشت سر گذاشت.

امیر محمدزاده لاجوردی – مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت- گفت: طبق تکلیف وزیر محترم ارتباطات، بخشی از وظیفه‌ی ما در شرکت ارتباطات زیرساخت، تامین نیازمندی پیام‌رسان‌ها از جمله سرورها، خدمات هم‌مکانی، ‌ و پهنای باند بر اساس میزان استقبال کاربران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا