گیم

یک گیمر حرفه‌ای Sekiro را چشم‌بسته در چهار و نیم ساعت تمام کرد

برای اولین بار در تاریخ، یک استریمر در توییچ موفق شده تا بازی سکیرو را با چشمان بسته تمام کند. این بازی‌کن که اتفاقا در عرصه‌ی اسپیدران (تمام کردن بازی‌ها در حداقل زمان ممکن) فعالیت دارد، در استریم زنده توانسته تا بازی سکیرو را چهار و نیم ساعته و با چشم‌بند تمام کند که این کار با توجه به سختی بازی سکیرو واقعا بی‌سابقه و شگفت‌انگیز است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ حین این که بازی‌کنان زیادی هستن که از سختی بازی سکیرو ناله می‌کنند، چند روز پیش استریمری به نام Mitchriz موفق شد تا بازی سکیرو را چشم‌بسته و به شکل زنده در حضور تماشاچی‌ها تمام کند. این بازی‌کن در استریم خود نشان داد که تمام کردن بازی سکیرو بدون نگاه کردن به صفحه‌ی نمایش هم ممکن است و فقط در چهار و نیم ساعت به پایان «شورا» از این بازی دست پیدا کرد.

این بازی‌کن در تمام طول این بازی صرفا به صداها و حافظه‌ی خود برای پیشروی اتکا کرده و از این طریق موفق شده تا این رکورد عجیب را به نام خود ثبت کند. برای مثال Mitchriz در بخش از بازی که در آن از لبه‌ی پرتگاه عبور می‌کند با استفاده از شمارش متوجه می‌شود که تا چه زمانی باید حرکت کند. بخش‌هایی هم هستند که او با استفاده از ضربه زدن به در و دیوار متوجه می‌شود که جنس محیط از چه چیزی است و زمانی که جنس دیوار تغییر می‌کند می‌توان محل دقیق خود را در محیط تشخیص دهد. مکان‌هایی که برای قلاب هستند، صداهای دشمنان و مشخصا میان‌پرده‌های بازی از دیگر روش‌هایی هستند که توسط Mitchriz در این استریم برای مکان‌یابی استفاده شده‌اند.

یکی از ویژگي‌های عالی بازی سکیرو برای این بازی‌کن، صداهای اضافه‌ی زیادی در بازی سکیرو وجود دارند که به هنگام وقایع خاص (مانند هشدار کوتاهی که به هنگام برخی از حملات دشمنان پخش می‌شوند) بازی‌کن را بدون نیاز به دیدن صفحه‌ی نمایش از حالت فعلی آن‌ها آگاه می‌سازند. این صداها کمک بزرگی به Mitchriz برای رسیدن به هدف خود کرده‌اند.

البته مسیر این استریم کاملا هموار نبوده و مشخص است که هنگام بازی کردن بدون دیدن صفحه‌ی نمایش مشکلاتی هم پیش می‌آید. مانند بخشی که Mitchriz در آن به درون یک دره سقوط می‌کند یا غول‌آخرهایی مانند Corrupted Monk و Guardian Ape که حسابی برای این بازی‌کن مشکل‌ساز شدند. حتی غول‌آخر دومی یک‌بار Mitchriz را شکست داد و باعث شد که این بازی‌کن مجبور شود تا دوباره و با آیتم‌های کم‌تر به مصاف این بوزینه برود.

به‌طور کلی مهارت بالای Mitchriz در این استریم خاص تجلی پیدا کرده. برای مثال او موفق شده تا سرباز زره‌پوش بازی (همان سربازی که روی پل با او می‌جنگیم و تنها راه شکست دادن او، پرتاب کردن به درون دره است) را در همان اولین تلاش خود شکست دهد. این موضوع حتی خود Mitchriz را هم شگفت‌زده کرده بود. غول‌آخر پایان‌بندی شورا از این بازی یک بار این بازی‌کن را شکست داد اما دور دوم Mitchriz موفق شد تا غول‌آخر بازی را شکست دهد و رکورد جدیدی ثبت کند.

باید بگوییم که Mitchriz یکی از بهترین بازی‌کنان بازی سکیرو در دنیا است و برای مدتی رکورد سریع‌ترین اتمام بازی را برای خود ثبت کرده بود. Mitchriz همین حالا هم در کنار رکورد تمام کردن بازی به‌صورت چشم‌بسته، رکورد سریع‌ترین تمام کردن بازی بدون استفاده از باگ پرواز کردن را به نام خود ثبت کرده. او یک‌ماه برای تمام کردن چشم‌بسته‌ی بازی تمرین کرده بود اما قرار نیست متوقف شود و اتفاقا اعلام کرده که قصد دارد زمان رکورد خود را بهبود بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا