فناوری اطلاعات

گوگل قانون را در استرالیا دور می زند

گوگل پلتفرمی در استرالیا تاسیس کرده که با پرداخت هزینه به ۷ رسانه داخلی کشور، اخبار آنها را نمایش می دهد. این اقدام برای مقابله با تصویب قانونی دراسترالیا انجام شده است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، گوگل امروز پلتفرمی در استرالیا تأسیس کرد که اخباری را ارائه می‌کند که برای آنها هزینه پرداخت شده است. به این ترتیب شرکت آمریکایی با ناشران اخبار قراردادهایی می‌بندد تا نشان دهد قانون دولت استرالیا برای اجبار شرکت‌ها جهت پرداخت هزینه به رسانه‌ها لازم نیست.

پلتفرم مذکور «نیو شوکیس»(News Showcase) نام دارد و گوگل قبلاً آن را فقط در برزیل و آلمان عرضه کرده بود. البته در ابتدا قرار بود پلتفرم مذکور در ماه ژوئن ۲۰۲۰ در استرالیا ایجاد شود. اما پس از آنکه دولت استرالیا تصمیم گرفت پرداخت هزینه از سوی شرکت‌های فناوری به رسانه‌ها را به شکل قانون تصویب کند، آلفابت (شرکت مادر گوگل) عرضه پلتفرم مذکور را به تأخیر انداخت.

البته گوگل هنوز مشغول لابی در دولت استرالیا است تا قانون مذکور وضع نشود و همچنین اعلام کرده بود قانون کارآمد نیست. پلتفرم «نیوز شوکیس» از امروز عرضه می‌شود و قرار است به ۷ رسانه داخلی از جمله کانبرا تایمز برای استفاده از محتوایشان هزینه‌ای پرداخت کند.

جزئیات مالی قرارداد پرداخت هزینه فاش نشده است و کانبرا تایمز نیز در این باره اظهار نظری نکرده است.‌

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا