موبایل

ضبط و جمع آوری گوشی‌های آیفون در کشور برزیل آغاز شد

در ادامه جنجال بر سر عرضه گوشی‌های آیفون بدون شارژر در کشور برزیل، پلیس این کشور امروز اعلام کرد که صدها گوشی آیفون را از خرده فروشی‌ها و فروشگاه‌های این کشور جمع آوری و ضبط کرده است تا اپل بالاخره وادار شود از قوانین این کشور در بخش عرضه گوشی‌های هوشمند پیروی کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ به نظر می‌رسد دادگاه‌های کشور برزیل و اپل همچنان در مورد عرضه بدون شارژر گوشی‌های آیفون به تفاهم نرسیده‌اند و بازهم مشغول جنگ با یکدیگر برای به کرسی نشاندن حرف خود هستند. اپل همچنان از عرضه شارژر در کنار گوشی‌های آیفون خود سر باز می‌زند و برزیل نیز مشغول جریمه کردن و حتی یافتن راه‌هایی برای توقف عرضه این گوشی‌های هوشمند است.

ماه مهر گذشته بود که در خبرها دیدیم اپل به دلیل حذف شارژر از جعبه گوشی‌های آیفون عرضه شده در کشور برزیل، از سوی دادگاهی در این کشور به پرداخت جریمه 19 میلیون دلاری محکوم شده است. در این حکم اپل همچنین موظف شده بود که یک شارژر رایگان را به دست خریداران گوشی‌های آیفون 12 و 13 برساند و محصولات جدید خود را هم از این پس همراه با شارژر در این کشور عرضه کند.

اما به نظر می‌رسد که اپل همچنان قصد ندارد از قوانین برزیل و همچنین حکم دادگاه رسمی این کشور تبعیت کند و به همین دلیل اکنون با ممنوعیت فروش گوشی‌های آیفون در این کشور روبرو شده است. پلیس برزیل امروز اعلام کرد که به دلیل تبعیت نکردن اپل از قوانین این کشور و همچنین صدور حکم دادگاه فدرال به منظور حمایت از مصرف کنندگان، مشغول ضبط و جمع آوری گوشی‌های آیفون از خرده فروشی‌ها و فروشگاه‌ها است. این موضوع می‌تواند در آینده نزدیک با ممنوعیت دائم عرضه گوشی‌های آیفون در این کشور همراه شود.

براساس اطلاعات در دسترس تاکنون بیش از صدها گوشی آیفون توسط پلیس برزیل جمع‌ آوری و ضبط شده و قرار است به منظور وادار کردن اپل برای تبعیت از قوانین این کشور، این کار در طی روزهای آینده نیز ادامه پیدا کند. قوانین موجود در کشور برزیل به تولید کنندگان محصولات و دستگاه‌های مختلف اجازه نمی‌دهد که به منظور استفاده کاربران از یک دستگاه، آن‌ها را به خرید دستگاه دیگری تشویق یا وادار کنند. این کار در قوانین کشور برزیل به عنوان جرم تلقی شده و به نوعی سو استفاده از کاربران معرفی می‌شود.

اپل برای نخستین بار تصمیم گرفت گوشی‌های آیفون 12 خود را بدون شارژر روانه بازار کند. در ادامه شاهد عرضه رده جدیدی از گوشی‌های آیفون 11 نیز بودیم که بدون شارژر عرضه شدند. پلیس برزیل اعلام کرده است که در حال حاضر تنها گوشی‌های آیفونی را ضبط می‌کند که در جعبه خود فاقد شارژر هستند و کاربران مجبورند برای استفاده از آن‌ها یک شارژر را به صورت جداگانه خریداری کنند.

اپل در ماه‌های اخیر اعلام کرده که مطمئن است رای دادگاه‌های بین المللی در مورد این مناقشه به سود آن صادر خواهد شد و این شرکت می‌تواند دستگاه‌های مختلف را به صورت قانونی بدون شارژر عرضه کند. البته فعالیت‌های جدید اپل عکس این موضوع را نشان می‌دهد. این شرکت به تازگی نشان داده است که علاقه دارد بخشی از دستگاه‌های جدید خود را همراه با شارژر عرضه کند. به عنوان مثال شاهد بودیم که تلویزیون Apple TV 4K با یک شارژر USB-C عرضه شد. گفته می‌شود اپل به تازگی موافقت‌های اولیه خود برای عرضه گوشی‌های آیفون همراه با شارژر را در بخشی از کشورها اعلام کرده است.

اپل همچنین اعلام کرده است که قصد ندارد تحت هیچ شرایطی عرضه گوشی‌های آیفون در کشور برزیل را متوقف کند و حتی آن‌ها را بدون شارژر نیز در این کشور به فروش خواهد رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا