موبایل

گوشی میان‌‎رده جذاب موتورولا Edge 30 معرفی شد

شرکت لنوو در ادامه سیاست عرضه نسخه‎های متعدد از گوشی‎های نسل جدید خود، Edge 30 را به عنوان نسخه تعدیل شده Edge 30 Pro معرفی کرد؛ گوشی جذابی که با طراحی زیبای بدنه، مشخصات نمایشگر عالی و پردازنده هیجان‎انگیز SD778G+، به نوعی یک میان‎رده رقیب پرچمداران است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ آیا همواره برای اینکه بتوانید سخت‎ترین و سنگین‎ترین بازی‎های گرافیکی را بازی کرده یا نهایت کاربری و استفاده از گوشی خود را داشته باشید به یک گوشی با تراشه پرچمدار سال نیاز است؟ این سوالی که شاید طی چند سال گذشته شرکت‎های تولیدکننده گوشی هوشمند به خوبی پاسخ «خیر» را برای آن تشریح کرده‎اند.

گوشی جدید موتورولا اج 30 را باید جدیدترین نمونه برای این شعار دانست که می‌‎توان با تعدیل قیمت حاصل از استفاده از یک تراشه میان‎رده نزدیک به پرچمداران، یک گوشی عالی با همه مشخصات رده بالا و بسیار جذاب تولید کرد.

گوشی میان‌‎رده جذاب موتورولا Edge 30

پیش از این شرکت لنوو با معرفی گوشی موتورولا اج 30 پرو با قیمت 800 یورو، محصول پرچمدار خود با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 را معرفی کرده بود. با این حال نسخه‎ای با مشخصات نزدیک به نسخه پرو ولی با تراشه Snapdragon 778G+ که قیمتی تقریباً نصف آن را داشته باشد مسلماً برای بیشتر کاربران، جذاب‎تر خواهد بود.

خبر خوب دیگر این است که بر خلاف بسیاری از محصولات موتورولا، اج 30 در بیشتر مناطق شامل اروپا، آسیا، استرالیا، امریکای لاتین و حتی خاورمیانه توزیع خواهد شد و با یک محصول بسیاری استراتژیک برای لنوو روبرو هستیم.

اما از مسائل عرضه و توزیع که بگذریم، اوج کار این گوشی شاید در بخش نمایشگر باشد. لنوو برای موتورولا اج 30 از یک پنل 6.5 اینچی FHD+ با فناوری AMOLED استفاده کرده است. این نمایشگر امکان لذت بردن از محتوای 10 بیتی HDR10+ با نرخ بروزرسانی 144 هرتز را داده که به صورت کامل نیز از فضای رنگ DCI-P3 پشتیبانی می‎کند. با وجود استفاده از شیشه محافظ برای نمایشگر، موتورولا نسخه و درجه سختی آن را اعلام نکرده است.

گوشی میان‌‎رده جذاب موتورولا Edge 30

در بخش صوت نیز دو بلندگوی استریو در دو سمت دستگاه جای گرفته که از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‎کنند.

در بخش سخت‎افزار نیز شاهد استفاده از نسخه اورکلاک شده تراشه پردازشی جدید میان‎رده رو به بالای کوالکام Snapdragon 778G+ هستیم. این تراشه با ارتقای کلاک هسته Cortex-A78 به میزان 100 مگاهرتز موجب ارتقای توان پردازشی شده و بنابر اعلام شرکت، با استفاده از پردازشگر گرافیکی Adreno 642L نیز توان پردازش گرافیکی تا 20 بیشتر نسبت به نسخه پایه خود را ارائه خواهد داد.

بخش حافظه دستگاه نیز از 8 گیگابایت حافظه رم به همراه دو نسخه 128 یا 256 گیگابایتی برای حافظه داخلی تشکیل شده که البته برای این گوشی، شکاف افزایش حافظه با کارت میکرو اس دی در نظر گرفته نشده است.

اتفاق مثبت دیگر استفاده از یک نسخه بسیار خام از رابط کاربری اندروید 12 است. این محیط که شباهت بسیاری با رابط کاربری گوشی‎های سری Pixel گوگل دارد ولی چند قابلیت سری Moto موتورولا به آن افزوده شده است.

گوشی میان‌‎رده جذاب موتورولا Edge 30

برای علاقه‎مندان به بخش اپتیک نیز باید گفت که سنسور پایه ماژول دوربین پشت این گوشی، یک سنسور 50 مگاپیکسلی است که با استفاده از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار با فناوری All-Pixel، گزینه‎ای جالب توجه به نظر می‎رسد. یک سنسور اولترا واید (آن هم با رزولوشن 50 مگاپیکسل) با زاویه دید 114 درجه که همزمان امکان عملکرد ماکرو دقیق را دارد و یکی سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان، تکمیل کننده این ماژول خاص هستند.

گوشی میان‌‎رده جذاب موتورولا Edge 30

طبق اعلام لنوو، این گوشی با استفاده از سنسور اولترا واید توانایی ضبط محتوای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و محتوای 1080p با نرخ 60 فریم را نیز دارد.

برای دوربین سلفی دستگاه نیز سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده که در کمال تعجب فاقد قابلیت Pixel Binning برای کاهش رزولوشن و افزایش روشنایی تصاویر است.

شاید تنها نکته مورد تأمل در خصوص این گوشی باتری با ظرفیت 4020 میلی‎‌آمپر ساعتی آن باشد که انتظار داشتیم عددی بزرگتر را در این بخش شاهد باشیم؛ به نظر موتورولا ظرافت و نازکی دستگاه را فدای ظرفیت بالای باتری کرده تا دستگاهی زیباتر را تولید کند. اتفاق خوب دیگر همراه کردن دستگاه با یک شارژر جذاب 33 وات با فناوری TurboPower موتورولاست که می‎تواند گوشی را ظرف مدت زمان یک ساعت شارژ کرده تا بتوان برای یک روز و نیم از Edge 30 استفاده کرد.

در همین راستا موتورولا برای تبلیغ این گوشی از عبارت «نازک‎ترین گوشی 5G» بازار استفاده کرده که در آن از بیرون زدگی ماژول دوربین صرفنظر شده و ضخامت 6.79 میلی‎متری دستگاه که در نوع خود بی‌نظیر است را بیشتر مورد اشاره قرار داده است. این گوشی همچنین پوشش مقاومت در برابر گرد و خاک و اسپری آب را نیز با استاندارد IP52 دریافت کرده است.

گوشی میان‌‎رده جذاب موتورولا Edge 30

این دستگاه در بخش ارتباطات، گوشی بسیار کاملی است و همراه با پشتیبانی از فناوری Sub-6 GHz در شبکه‎های 5G، از فناوری‌‎های Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.2 و NFC نیز پشتیبانی می‎کند. البته ارتباطات سیمی پاشنه آشیل این بخش است که برای گوشی عرضه شده در میانه سال 2022 همچنان درگاه USB-C با پشتیبانی از فناوری USB 2.0 مورد استفاده قرار گرفته که مسلماً سرعت پایینی در انتقال اطلاعات خواهد داشت.

همانطور که اعلام شد قیمت موتورولا اج 30 برابر 450 یورو اعلام شده و به زودی در بازارهای جهانی عرضه می‎گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا