موبایل

گلکسی A52s سامسونگ پرفروش‌ترین گوشی 5G دنیا لقب گرفت

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از فروش گوشی‌های هوشمند، به نظر می‌آید سامسونگ توانسته رکورد فروش گوشی‌های 5G اندرویدی را به نام خود ثبت کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ تولید گوشی‌های هوشمند ۵G از سال ۲۰۱۹ آغاز شده اما همچنان بخش بزرگی از بازار در اختیار گوشی‌های ۴G است. این در حالی است که آمار فروش گوشی‌های ۵G در حال افزایش بوده و حدود ۹۰ درصد محصولات تولیدی از فناوری جدید پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس گزارش موسسه‌ تحقیقاتی Counterpoint Research، سامسونگ توانسته یک‌چهارم از فروش گوشی‌های ۵G را در ماه فوریه‌ (بهمن) سال جاری میلادی به خود اختصاص دهد.

اما نکته‌ جالب اینکه گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده‌ سامسونگ بیشترین بخش از فروش این شرکت را تشکیل می‌دهند، اما در بخش 5G آمار فروش بین گوشی‌های پرچم‌دار و اقتصادی تقریباً برابر است.

همچنین در ادامه این گزارش آمده که در حال حاضر محبوب‌ترین گوشی ۵G سامسونگ در بازار، گلکسی A52s است که از نظر قیمت و سخت‌افزار در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

گلکسی A52s در بیشتر کشورها عرضه شده و بنابراین توانسته عملکرد حیرت‌انگیزی را از لحاظ فروش ثبت کند و به جمع ۱۰ گوشی ۵G پرفروش راه پیدا کند.

دومین گوشی ۵G پرفروش در فوریه‌ (بهمن)، گلکسی S22 اولترا بوده است. پرچم‌دار سامسونگ شروع فوق‌العاده قدرتمندی داشت و در بازار آمریکا و کره‌ جنوبی هم به شدت مورد استقبال قرار گرفت. در رتبه‌ سوم هم گلکسی S21 FE قرار دارد که با قیمت مناسب و توان سخت‌افزاری عالی خود توانست عملکردی مشابه S21 اولترا داشته باشد.

دو گوشی پرفروش بعدی هم گلکسی A32 5G و A22 5G هستند که در دسته محصولات اقتصادی بازار قرار دارند. به نظر می‌رسد دلیل اصلی محبوبیت این دو گوشی، قیمت مناسب در کنار توان سخت‌افزاری مطلوب آن‌ها بوده باشد.

البته به نظر می‌رسد بعد از ورود گلکسی A53 5G، از سهم A32 5G به تدریج کاسته شود. گوشی جدید سامسونگ از مشخصات سخت‌افزاری مناسبی بهره‌مند بوده و از لحاظ دریافت آپدیت نرم‌افزاری هم در وضعیت مناسبی دارد.

پس از سامسونگ شرکت‌های چینی سازنده گوشی نظیر اوپو، آنر، شیائومی و ویوو هم توانستند از لحاظ فروش گوشی ۵G، عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.

بر اساس آمارهای منتشر شده گوشی‌های اندرویدی توانستند ۶۷ درصد از میزان فروش کلی گوشی‌های ۵G را از آن خود کنند. البته هنوز معلوم نیست نسبت فروش گوشی‌های ۵G به ۴G چقدر بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا