فناوری اطلاعات

گسترش 5G استفاده از رمز ارزها را تشدید می کند

بررسی های موسسه تحقیقاتی دیلوت نشان می دهد همزمان با افزایش استفاده از شبکه های نسل پنجم تلفن همراه در جهان، استفاده از انواع رمز ارز نیز رو به افزایش است

به  البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، اگر چه هنوز استاندارد نسل چهارم تلفن همراه، استاندارد غالب در دنیای گوشی های هوشمند است. اما رفته رفته کشورهای بیشتری در جهان به استفاده از استاندارد پرسرعت تر نسل پنجم علاقه نشان می دهند.

شبکه های نسل پنجم علاوه بر پشتیبانی از ارسال پیامک و تماس می توانند خدمات متنوع چندرسانه ای و اینترنتی را در دسترس علاقمندان قرار دهند و البته استفاده از آنها هزینه های بیشتری نیز دارد. با توجه به اینکه انجام تراکنش های مربوط به استخراج ارزرمز به پهنای باند و سرعت اینترنت زیادی نیاز دارد، استفاده از استاندارد نسل پنجم تلفن همراه یک گزینه مناسب محسوب می شود. زیرا از این طریق تراکنش های مربوط به رمز ارزها با سرعت مناسب و بدون تاخیر و مشکلات فنی صورت می گیرد و در نتیجه زمان بیشتری برای خرید ارزرمز در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

سرعت شبکه های نسل پنجم تا صد برابر بیشتر از شبکه های نسل چهارم است. راه اندازی این شبکه ها به خصوص در کشورهایی مانند هند و برخی کشورهای آفریقایی می تواند موجب رشد انفجاری استفاده از ارزرمزها شود. این شبکه ها می توانند از طیف گسترده تری از اپلیکیشن های تلفن همراه و به خصوص نرم افزارهای تجاری و پخش ویدئویی انلاین و باکیفیت پشتیبانی کنند.

تمامی این تحولات بر روی استقبال از رمز ارزها تاثیر مثبت دارد. زیرا برای استخراج آنها هر میلی ثانیه نیز اهمیت شایانی دارد. این شبکه ها حتی از شبکه های وای فای نیز که بین ۵۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت دارند، سریع تر هستند و سرعت آنها به چند گیگابیت بر ثانیه می رسد. البته باید توجه داشت که در زمینه استفاده از این شبکه ها نگرانی هایی در ارتباط با حفظ امنیت و حریم شخصی وجود دارد. اما امید می رود این نگرانی ها تا قبل از راه اندازی شبکه های نسل پنجم تا حدی برطرف شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا