فناوری اطلاعات

ایکس باکس و پلی استیشن در مراسم E3 2023 حضور دارند؟

شواهد امر گویای این موضوع است که ایکس باکس، پلی استیشن و نینتندو برنامه‌ای برای حضور در مراسم E3 2023 ندارند!

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، بدون هیچ شک و تردیدی، تا چند سال پیش E3 یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های ویدیو گیم برشمرده می‌شد که بسیاری از اتفاقات و دستاوردهای مهم صنعت بازی‌های ویدیویی در جریان این مراسم رقم می‌خوردند. با این حال، ای‌تیری چند سالی است که به خاطر عدم همکاری همه جانبه برخی شرکت‌ها از جمله سونی و همچنین لغو برگزاری آن بنا به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا، دیگر در مرکز توجه بازیکنان قرار ندارد.

اگر خاطرتان باشد، برگزاری مراسم E3 2022 بنا به دلایل نامشخص به کلی لغو شد و در عوض، رویدادهای دیگری از جمله سامر گیم فست، گیمزکام و توکیو گیم شو جای خالی آن را پر کردند. این در حالی است که ای‌تیری با وجود رقبای سرسخت، قصد خداحافظی با صنعت بازی‌ها را ندارد و به‌زودی چه به صورت حضوری و چه به صورت دیجیتالی به میادین بازمی‌گردد.

در حالی که انجمن سرگرمی‌های نرم‌افزاری ایالات متحده برنامه‌های زیادی برای برگزاری E3 2023 تدارک دیده، اما بدیهی است که موفقیت این رویداد به همکاری شرکت‌های بزرگ بستگی دارد. تا به امروز هیچ کدام یک از کمپانی‌ها حضور خود در ای‌تیری پیش‌رو را تایید نکرده و شرکت‌ها و بازی‌های حاضر در این نمایشگاه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در همین راستا، بر اساس گزارش اخیر رسانه معروف IGN، به نظر می‌رسد که ای‌تیری امسال نیز چندان تعریفی نخواهد داشت؛ چرا که ایکس باکس، پلی استیشن و نینتندو در این مراسم شرکت نمی‌کنند! این رسانه تا به امروز دلیل عدم همکاری کمپانی‌های مزبور را مشخص نکرده و چه بسا گزارش آن توسط منابع رسمی نیز تایید یا تکذیب نشده است.

شرکت سونی از سال ۲۰۱۹ میلادی همکاری خود با ای‌تیری را به طور غیرمنتظره به پایان رساند و در عوض، با برگزاری رویدادهای اختصاصی از جمله پلی استیشن شوکیس و استیت آو پلی در بازه‌های مختلف سال، از عناوین خود رونمایی می‌کند. با این حال، ایکس باکس و نینتندو تا به امروز از شرکای بسیار نزدیک ای‌تیری بودند و اگر گزارش IGN صحت داشته باشد، این اولین باری است که آن‌ها کنفرانسی در تاریخ نمایشگاه E3 برگزار نخواهند کرد.

البته، بهتر است بدانید چند روز پیش شرکت مایکروسافت در پیامی خاطرنشان کرد که نمایش هیجان‌انگیزی برای تابستان پیش‌رو در نظر گرفته و با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی، به شهر لس آنجلس بازمی‌گردد. در حالی که ردموندی‌ها به صراحت حضور خود در E3 را تایید نکردند، اما بسیاری از هواداران معتقد هستند که این کمپانی در مراسم مزبور شرکت خواهد کرد.

به طور کلی، صنعت بازی‌ها در سال‌های اخیر با تغییر و تحول‌های قابل توجهی روبه‌رو شده و تصمیم مایکروسافت، نینتندو و سونی برای خروج از E3 بدون شک غیرمنتظره خواهد بود. این شرکت‌ها برای دهه‌ها بازیگران اصلی صنعت بازی‌ها بوده‌اند و غیبت آن‌ها در این رویداد می‌تواند نشان‌دهنده تغییر بزرگ در رویکرد بازاریابی و ارائه بازی‌ها به مصرف‌کنندگان باشد. هرچند که این اتفاق می‌تواند فرصت خوبی برای درخشش شرکت‌ها و استودیوهای کوچک‌تر باشد.

در هر حال، رویداد ای تیری با دوران اوج خود فاصله‌ زیادی گرفته و در طول سال‌های اخیر، دوران چندان خوبی را سپری نکرده است. از این رو، اگر ایکس باکس، نینتندو و پلی استیشن نیز با آن همکاری نکند، تقریبا احیای مراسم غیرممکن خواهد بود و باید کم کم با این مراسم خداحافظی کرد.

بر اساس بیانیه انجمن سرگرمی‌های نرم‌افزاری ایالات متحده، نمایشگاه E3 2023 به صورت حضوری در مرکز همایش‌های شهر لس انجلس برگزار می‌شود بخش دیجیتالی این رویداد زودتر از نمایشگاه حضوری، در تاریخ ۱۱ ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی (۲۱ خرداد ۱۴۰۲) آغاز می‌شود و رویداد اصلی به طور حضوری نیز از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ ژوئن سال آینده میلادی (۲۳ تا ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

جدا از این مراسم، دوره بعدی مراسم سامر گیم فست با شعار جشن جهانی طرفداران برای آنچه که در راه بازی‌های ویدیویی هستند، قرار است در قالب یک رویداد زنده در روز پنج‌شنبه، ۸ ژوئن سال جاری میلادی (۱۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۲)، یک هفته زودتر از رویداد ای‌تیری، با مجری‌گری جف کیلی در سالن تئاتر یوتیوب در پارک هالیوود در شهر اینگلوود کالیفرنیا برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا