فناوری اطلاعات

گسترده شدن چتر دانش‌بنیان‌ها برای مقابله با تهدیدات سایبری

داده‌ها در دنیای امروز مانند بیشتر از نفت ارزش دارند و نقش آفرینی می‌کنند. در همین راستا راه‌‌حل‌های امنیتی همواره برای دفاع از شبکه‌ها و سیستم‌ها توسعه می‌یابد و طراحی می‌شوند تا از این داده‌ها و اطلاعات حفاظت کنند. یک شرکت دانش بنیان نیز با تکیه به توان نیروی متخصص خود موفق به طراحی و ساخت سامانه شناسایی تهدیدات پیشرفته شده است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ اطلاعات همیشه در معرض هک شدن و تهدید قرار دارند. نکته مهم در این میان شناسایی تهدیدها است، تشخیص بسیاری از آنها دشوار است. یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت سامانه شناسایی تهدیدات پیشرفته شده است که توانمندی آنها در برخی از حوزه‌ها حتی بیشتر از نمونه‌های خارجی است.

مصطفی عزیزی مدیر عامل شرکت دانش بنیان داده سنجی حصین سیستم نور درباره این محصول گفت: این سامانه در حوزه امنیت اطلاعات کاربردی است و امنیت تمام داده‌های شبکه توسط آن فراهم می‌شود. ارتباط دهی میان تمام اجزای نرم افزاری و سخت افزاری و حتی کاربران یک سازمان توسط سامانه امکان پذیر است.

وی ادامه داد: سامانه قابلیت پردازش حجم زیادی از داده با سرعت بالا را دارد. تهدیدات در دنیای سایبری مانند بیماری سرطان هستند و بدون هیچ علامتی پیش روی می‌کنند. پس از پیش روی زیرساخت‌های اطلاعاتی حساس سازمان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند. در نگاه نخست نخست رفتار این تهدیدات با ابزارهایی که در سیستم عامل استفاده می‌شود، تفاوتی ندارد و تهدید محسوب نمی شود و در نتیجه شناسایی آنها بسیار دشوار است.

عزیزی همچنین گفت: پس این سامانه ارتباط دهی رفتارهایی که معقول است اما در باطن تهدید محسوب می‌شود را انجام می‌دهد و آنها را پردازش می‌کند. فناوری به کار رفته رد محصول پیشرفته محسوب می‌شود. در ایران به علت اینکه از 10 سال پیش مورد تهدیدات پیشرفته و پیچیده قرار گرفتیم دانش خوبی برای مقابله با آنها وجود دارد.

به گفته وی، در زمان وقوع تهدیدات سایبری، دو فعالیت انجام می‌گیرد. نخست اینکه تهدید باید به سرعت شناسایی شود و در گام بعدی امور مربوط به مبارزه و رسیدگی قرار دارد. در مجموعه ما خدماتی برای شناسایی تهدیدات قبل از وقوع ارائه می‌شود. همچنین رسیدگی به رخدادها پس از وقوع برای جلوگیری از گسترش میزان آلودگی و سرقت اطلاعات نیز بخش دیگری از خدمات ما است.

در این شرکت بیش از 30 نیروی جوان دور هم گرد شده‌اند و برای کاربردی کردن ایده‌های خود تلاش می‌کنند. همچنین در سال جدید نیروهایی نیز به این مجموعه دانش بنیان اضافه شدند. زیرا آنها به مسیری که طی می‌کنند، ایمان دارند و می‌دانند در انتهای آن دستاوردشان پیشرفت و آبادانی برای کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا