تکنولوژی

روزانه یک میلیون نفر به جمع کاربران خدمات نسل پنجم اضافه می‌شوند

نتایج بررسی‌های شرکت اریکسون نشان می‌دهد هر روز یک میلیون نفر به جمع کاربران خدمات شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه اضافه می‌شود و چین در این زمینه پیشتاز است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، برآوردهای اریکسون نشان می‌دهد تا پایان سال ۲۰۲۱ در مجموع ۵۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان از خدمات مخابراتی نسل پنجم بهره مند می‌شوند.

پیش بینی می‌شود چین تا پایان سال ۲۰۲۶ بیش از ۱.۱۷ میلیارد نفر کاربر خدمات نسل پنجم داشته باشد و رتبه اول جهانی را از آن خود کند. در سال ۲۰۲۶ تعداد کل کاربران خدمات نسل پنجم از مرز ۳.۵ میلیارد نفر خواهد گذشت.

سرمایه گذاری سنگین چین بر روی ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه موجب خواهد شد عبور از مرز یک میلیارد کاربر در این زمینه با سرعتی بسیار بیشتر از استقبال از فناوری نسل چهارم تلفن همراه صورت بگیرد.

در حال حاضر بیش از ۳۰۰ مدل تلفن همراه نسل پنجم در جهان تولید شده و تعداد افرادی که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ گوشی‌های نسل پنجم داشته‌اند ۷۰ میلیون نفر رشد کرده است. تعداد کل کاربران خدمات نسل پنجم تلفن همراه در جنوب شرق آسیا تا پایان سال ۲۰۲۶ حدود ۱.۴ میلیارد نفر برآورد می‌شود.

از سوی دیگر ضریب نفوذ این خدمات در آمریکای شمالی به ۸۴ درصد و در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ۷۳ درصد می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا