تکنولوژی

توسعه زیست‌بوم کارآفرینی دیجیتال

با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زیست‌بوم اشتغال‌زایی دیجیتال در کشور توسعه می‌یابد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری؛ یکی از ضروری‌ترن نیازهای حوزه دیجتیال در کشور، رونق دادن به زیست‌بوم کارآفرینی و اشتغال‌زایی در این حوزه است. حوزه‌ای که نقشی تاثیرگذار در آینده اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد. بر همین مبنا، ستادهای توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درصدد هستند که اقدامات ترویجی خود در این حوزه را افزایش دهند.

رونق زیست‌بوم کارآفرینی دیجیتال در کشور با گسترش تبلیغات و اطلاع‌رسانی به تعداد بیشتری از افراد جامعه تسری خواهد یافت. که این موضوع در یک تفاهم‌نامه مشترک میان ستادهای توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت دانش‌بنیان مطهرنت پارس مورد تاکید قرار گرفته است.

مهرماه امسال از دو برنامه “اپ بازار” و “بوت کمپ زعفران” به عنوان دو بخش از اجزای زیست بوم اقتصاد دیجیتال رونمایی شد. رونق زیست‌بوم نوآوری و فناوری در کشور ایجاد بازار و اشتغال برای نیروی جوان را به همراه دارد. زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال در کشورهای پیشرفته از درآمدزایی و ارزش افزوده بالایی برخوردار است. در کشور ما هنوز به خوبی این زیست بوم شکل نگرفته است و این اقدام معاونت علمی و فناوری در راستای رونق آن است و برای این کار از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ ها حمایت می‌کند.

امضای این تفاهم نامه در راستای کمک به گسترش زیست‌بوم کارآفرینی اقتصاد دیجیتال و حمایت از رشد محصولات ایران‌ساخت، کمک به بازار فریلنسرها و تعدیل قیمت‌های بازار با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی انجام شد.

در همین راستا اقدامات ترویجی این حوزه با همکاری نهادهای ذیربط و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزایش می‌یابد. با این اقدام اشتغال‌زایی اقتصاد دیجیتال در کشور که یکی از حوزه‌های مقبول اجتماعی این روزها است، رونق خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا