موبایل

چیپست Exynos 990 با پشتیبانی نمایشگرهای 120هرتزی

البرز فاوا نیوز؛ امروز بود که این کمپانی کره ای از جدید ترین چیپست بالارده ی خود با نام Exynos 990 رونمایی کرد. این چیپست که به احمال زیاد قرار است در اولین پرچمدار سال آینده یعنی Galaxy S11 استفاده شود، بر پایه ی تکنولوژی 7 نانو متری EUV طراحی و تولید خواهد شد.

سامسونگ که همه ساله بعد از معرفی پردازنده های اختصاصی خود اطلاعات دقیقی از آن در اختیار نمی گذاشت، اما امسال اعلام کرد که این چیپست از یک بخش چهار هسته ای Cortex-A55، یک بخش دو هسته ای Cortex-A76، یک بخش دو هسته ای دیگر (هنوز اطلاعاتی از آن منتشر نشده است) و با 20 درصد سرعت بیشتر نسبت به چیپست های نسل قبل تشکیل شده می باشد.

مودم اینترنت همراه این چیپست با نام Exynos Modem 5123 از شبکه ی همراه اینترنت نسل پنجم (5G) تا سرعت 7.35 گیگابایت بر ثانیه و از نسل قبلی اینترنت تا سرعت 3 گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد.
از دیگر مواردی که این چیپست از آن ها پشتیبانی می کند می توان به؛ نمایشگر های 120 هرتزی و یک سنسور 108 مگاپیکسلی یا یک سنسور دوگانه ی 24.8+24.8 مگاپیکسلی نیز اشاره کرد.
چیپست Exynos 990 تا آخر همین سال میلادی به تولید انبوه خواهد رسید، که به این معناست که آن را در اولین پرچمدار سال آینده ی سامسونگ (Galaxy S11) مشاهده خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا