گیم

چگونه بازی های NFT صنعت گیم را تغییر می‌دهند

دنیای بازی دائما در حال پیشرفت است و حالا پدیده‌ای به نام توکن‌های غیرقابل تعویض یا بازی های NFT در حال تغییر صنعت گیم هستند تا معادلات را در این دنیای پرهیاهو عوض کنند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، با ظهور اینترنت، بسیاری از انواع بازی‌ها، به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفتند. بازی‌هایی که به طور انحصاری روی کنسول در دسترس بودند، اکنون می‌توانند در دستگاه‌های پشتیبانی شده متصل به اینترنت بازی شوند.

حالا با گنجاندن توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در بازی، صنعت گیم تغییرات بزرگی را به خود می‌بیند به طوری که برای اولین بار، گیمرها می‌توانند پاداش‌های درون بازی را به پول نقد تبدیل کنند.

اما در این میان سوال که پیش می‌آید این است که بازی NFT چیست.

بازی NFT چیست؟

بازی های NFT که به عنوان بازی‌های Play-to-Earn نیز شناخته می‌شوند، بازی‌هایی هستند که به بازیکنان برای مدت زمانی که صرف بازی می‌کنند، توکن یا NFT پاداش می‌دهند. توکن‌ها معمولا پاداش اصلی هستند، اما NFT ها به طور تصادفی به دست می‌آیند. بازیکنان همچنین می‌توانند NFT‌های پرتقاضا را از بازیکنان دیگر بخرند، آن‌ها را نگه دارند تا قیمت بالا برود و سپس دوباره بفروشند.

یک نمونه کامل از یک بازی NFT Play-to-Earn Axie Infinity است. این بازی با توکن‌های Smooth Love Potion (SLP) و NFT‌های معروف به Axies به بازیکنان پاداش می‌دهد. توکن‌های SLP در صرافی‌های اصلی مانند Binance فهرست شده‌اند، بنابراین بازیکنان می‌توانند آنها را با پول واقعی مبادله کنند.

مزایای بازی های NFT

دلایل متعددی وجود دارد که چرا بسیاری معتقدند بازی های NFT آینده بازی‌های آنلاین را تغییر می‌دهند. بازی‌های NFT نسبت به بازی‌های سنتی مزیت‌هایی دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

می‌توان از بازی پول درآورد

در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و در حال توسعه با اقتصاد ضعیف، نرخ بیکاری بسیار بالاست. بازی های NFT به افراد در این زمینه‌ها فرصت می‌دهد که با انجام کاری که دوست دارند درآمد کسب کنند. در کشورهایی مانند فیلیپین، بازی Axie Infinity بسیار محبوب است و بازیکنان فیلیپینی بین 200 تا 1000 دلار در ماه درآمد دارند.

می‌توان مالکیت دارایی‌های درون بازی را از آن خود کرد

هنگامی که یک بازیکن در یک بازی سنتی یک آیتم را خریداری می‌کند، آیتم در بازی قفل می‌شود و هیچ دارایی نمی‌تواند بین بازیکنان رد و بدل شود. در بازی های NFT داستان متفاوت است. بازیکنان می‌توانند NFT ها را بین صفحات پشتیبانی شده مبادله کنند و در صورت نیاز به بازیکنان دیگر بفروشند.

همه NFT ها منحصر به فرد هستند و نمی‌توان آنها را تکرار کرد زیرا بر روی بلاک چین ساخته شده‌اند. این بدان معنی است که بازیکنان می‌توانند اطمینان داشته باشند که NFT هایی را که به سختی به دست آورده‌اند تکراری یا دزدیده نخواهند شد؛ به جز تقلب و اگر بازیکن اجازه دسترسی به قرارداد هوشمند مخرب را به کیف پول خود بدهد، از دست دادن NFT غیرممکن است.

ارزش NFT معمولاً به نادر بودن آن بستگی دارد. فناوری بلاک چین که NFT بر روی آن ساخته شده است به حفظ شفافیت کمک می‌کند. این امر شناسایی صاحبان NFT را آسان می‌کند.

توسعه‌دهندگان نیز سود می‌برند

مزایای بازی های NFT به بازیکنان محدود نمی‌شود و توسعه دهندگان نیز از این بازی‌ها سود می‌برند. وقتی مالکیت NFT تغییر می‌کند، ناشران بازی می‌توانند درصدی از کل مبلغ تراکنش را دریافت کنند. به این ترتیب، ناشران هر بار که یک NFT فروخته می‌شود، درآمد کسب می‌کنند. این یک راه عالی برای ناشران بازی در جهت کسب درآمد است، زیرا برخی از NFT ها هزاران تا میلیون‌ها دلار به فروش می‌رسند.

امکان جذب سرمایه وجود دارد

سرمایه گذاران خوب، به ویژه آنهایی که درک خوبی از ارزهای دیجیتال و NFT دارند، همیشه به دنبال پروژه‌های امیدوارکننده برای سرمایه گذاری هستند. ناشران بازی می‌توانند از این مزیت برای جذب سرمایه‌های خطرپذیر استفاده کنند.

کلام آخر

NFT ها ممکن است مفهوم جدیدی در بازی‌ها به نظر برسند، اما حقیقت این است که بازی های NFT مدت زیادی است که وجود دارند. اولین بازی ان اف تی با نام Cryptokitties، در سال 2017 منتشر شد. Axie Infinity یک سال بعد منتشر شد و تا مدت‌ها پس از انتشار محبوبیت نداشت.

شکی نیست که بازی‌های NFT تفاوت بزرگی در صنعت بازی ایجاد و بازیکنان را قدرتمند می‌کنند. آنها مزایایی دارند که قبلا تصور می‌شد به دست آوردن آنها از بازی غیرممکن است. آن زمان که ساعت‌ها صرف بازی‌های ویدیویی به عنوان اتلاف وقت تلقی می‌شد به پایان رسیده است. اکنون بازی کردن معادل یک شغل تمام وقت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا