فناوری اطلاعات

چهار استراتژی بی‌نظیر هک رشد برای استارت‌آپ‌ها

البرز فاوا نیوز، در مرحله‌ی اولیه‌ی استارت‌آپ، یکی از سخت‌ترین چالش‌های پیش روی شما کسب شهرت برای برند کسب‌وکارتان و ایجاد مشتریان وفادار است. زمانی که شما در مرحله‌ی شروع کارتان هستید، تقریباً غیرممکن است که بتوانید از طریق روش‌های سنتی با شرکت‌های بزرگ‌تر و باسابقه‌ی تأسیس بیشتر رقابت کنید، بنابراین شما برای رشد سریع و کارآمد شرکت خود، نیاز به خلاقیت دارید.

نیاز به کسب مخاطبان بیشتر در مدت‌زمان کوتاه چیزی است که شما را به «هک رشد» سوق می‌دهد. بسیاری از استارت‌آپ‌ها استراتژی هک رشد را به‌منظور دستیابی به رشد سریع باوجود داشتن منابع محدود به کار می‌برند. ازآنجاکه هک رشد نیاز به سطح معینی از خلاقیت، تفکر انتقادی و برنامه‌های کاربردی منحصربه‌فرد دارد، استراتژی‌های خاص هک رشد ممکن است برای هر کسب‌وکاری خوب عمل نکند. باوجود این‌که هر شرکتی برای انجام هک رشد به‌گونه‌ای متفاوت عمل می‌کند، شیوه‌های معینی وجود دارند که برای اکثر استارت‌آپ‌ها بدون توجه به محصول یا خدمت آن‌ها، مؤثر عمل می‌کنند.

اگر شما در مراحل اولیه استارت‌آپ به دنبال رشد سریع مشتریان خود بدون نیاز به‌صرف هزینه‌ی بالا هستید، سعی کنید با استفاده از این استراتژی‌ها مشتریان بالقوه را به حمایت از کسب‌وکار خود جلب کنید و آن‌ها را به مشتریان وفادار و بلندمدت تبدیل نمایید.

 

چیزی به‌صورت رایگان ارائه دهید.

مردم محصول یا خدمت رایگان را دوست دارند، به همین دلیل است که ارائه‌ی یک خدمت رایگان به کاربران جدید راهی سریع و آسان برای افزایش هواداران شما محسوب می‌شود.

 

یک برنامه‌ی ارجاع راه‌اندازی کنید.

انجام این کار چندان هم آسان نیست اما این روش مؤثر عمل می‌کند! به‌عنوان‌مثال،با هدف تشویق ارجاع کاربران جدید از طرف کاربران عضو، برای هر یک از طرفین خدمات اضافی رایگان در نظر بگیرید.

 

ویژگی منحصربه‌فرد داشته باشید.

مردم همیشه مایل‌اند احساس کنند که بخشی از چیزی هستند که منحصربه‌فرد است، به همین دلیل است که دعوت‌نامه‌ها یا پیشنهادهای منحصربه‌فرد به‌عنوان استراتژی‌های هک رشد، فوق‌العاده عمل می‌کنند. به‌عنوان‌مثال با ارسال درخواست از سوی کاربران، آنها به لیست انتظار طولانی درخواست‌ها اضافه می شوند اما درنهایت به آن‌ها اطمینان می‌دهید که در صورت ثبت‌نام به‌عنوان عضو سایت پذیرفته خواهند شد.

این کار حسی را در کاربران ایجاد می‌کرد که تصور کنند به خدمات نیاز دارند و می‌توانند خود را به‌عنوان بخشی از برند محسوب کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا