موبایل

پیکسل ۶ به قابلیت پایش ضربان قلب و تنفس مجهز شد

گوگل چند روز قبل قابلیت صدای تطبیقی را به گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو اضافه کرد و حالا مدل استاندارد این سری با دریافت آپدیت نرم‌افزاری از قابلیت پایش ضربان قلب و تنفس بهره‌مند شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ این قابلیت از طریق اپلیکیشن گوگل فیت و با استفاده از دوربین گوشی و فلش ارائه می‌شود که ماه‌ها قبل معرفی شد. این مشخصه‌ی نرم‌افزاری با روشن کردن فلش، تغییر رنگ انگشت را برای اندازه‌گیری ضربان قلب بررسی می‌کند.

البته در حال حاضر کاربران پیکسل ۶ برای بهره‌گیری از این مشخصه نمی‌توانند از فلش استفاده کنند زیرا گوگل اعلام کرده که همچنان در حال بهینه‌سازی این قابلیت است. طبق بررسی‌های صورت گرفته، این مشخصه‌ی نرم‌افزاری برای سنجش ضربان قلب دقت بالایی دارد و احتمالا توجه کاربران را جلب می‌کند.

پیکسل

همچنین در زمینه‌ی پایش وضعیت تنفس کاربران هم این مشخصه دقت خوبی دارد ولی گوگل بارها اعلام کرده که چنین ویژگی‌هایی نباید جایگزین وسایل تخصصی پزشکی شوند و برای تشخیص بیماری‌های مختلف نباید فقط به این نتایج تکیه کرد. طبق اعلام گوگل، این مشخصه برای بخشی از کاربران ارائه شده و به مرور زمان، کاربران بیشتری آن را دریافت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا