موبایل

شیائومی در روز مجرد‌ها بیشترین گوشی‌ را فروخت؛ اپل دوم شد

بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین چینی گوشی‌های هوشمند، وب‌سایت JD نشان داد که در خرید تعطیلات روز جهانی مجردها که ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) بود و به تاریخ خوش‌شانسی ۱۱.۱۱ نامگذاری شده، بازار فروش گوشی‌های هوشمند بسیار داغ‌تر از قبل بوده است. شیائومی بیشترین فروش گوشی‌های هوشمند را داشته، اپل و آنر رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. ۳ گوشی ردمی K40، آیفون ۱۳ و ردمی ۹A جزء پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار در این روز بودند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ عملکرد و تنوع در مجموعه گوشی‌های شیائومی، ۹ گوشی این شرکت را وارد لیست ۲۰ گوشی برتر کرده که شامل گوشی‌های ردمی و می از همه‌ی رنج‌های قیمتی می‌شود. این‌طور که به‌نظر می‌رسد کاربران و علاقمندان زیادی تحت تأثیر گوشی‌های سری نوت شیائومی قرار گرفتند، زیرا سه نسل اخیر این گوشی‌ها از کیفیت و قابلیت‌های مطلوبی برخوردار است. جالب است بدانید که اسپین‌آف‌ها توانستند از شرکت‌های مادر (سابق) خود در فروش گوشی‌هایشان عملکرد بهتری نشان دهند. ردمی نسبت به می، ریلمی نسبت به اوپو و iQOO نسبت به ویوو فروش بیشتری در گوشی‌های هوشمند خود داشتند.

همچنین شرکت آنر هم از هواوی در این قضیه پیشی گرفته است. وب‌سایت JD تفکیک دقیقی در بخش‌های قیمت و بخش گوشی‌های گیمینگ منتشر کرده که بر اساس آن گران‌قیمت‌ترین گوشی‌ با قیمتی بیش از ۱۰۰۰۰ یوان میت X2 تاشوی هواوی و پس از آن میت ۴۰ RS و گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ در رده‌های بعدی قرار دارند. بازه‌ی قیمتی بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یوان در اختیار آیفون‌ها بود، در حالی که شیائومی می ۱۱ در میان پرچم‌دارانی که قیمت کمتر از ۵۰۰۰ یوان دارند توانست رتبه‌ی اول را کسب کند.

شرکت شیائومی در سال ۲۰۲۱ با رشد شگفت‌انگیز خود موفق شد که در بازار جهانی، اپل را پشت سر بگذارد و در رتبه‌‌ی دوم بازار جهانی موبایل قرار بگیرد. وب‌سایت معتبر کانالیز (Canalys) اعلام کرده که شیائومی اکنون در حال تبدیل مدل تجاری خود از یک شرکت چالشی به یک شرکت فعال و بسیار موفق در عرصه بین‌الملل است. می‌توان موفقیت این شرکت را به ادغام شرکت‌های تجاری و مدیریت دقیق و هوشند بازار آزاد این برند ارتباط داد.

در سه ماه‌ی چهارم ۲۰۲۰، میزان فروش گوشی شیائومی با افزایش ۳۱٫۵%، به ۴۳٫۴ میلیون دستگاه در سال رسید و برای اولین بار توانست که از اپل پیشی بگیرد. در سه ماه‌ی اول سال ۲۰۲۱، اپل با در دست داشتن ۱۵% از سهم بازار جهان توانست به دومین برند پرفروش گوشی‌های هوشمند تبدیل بشود. پس از اپل، شیائومی با در دست داشتن ۱۴% از سهم کل بازار جهانی، در مقام سوم قرار گرفت. در آن موقع، فروش محصولات شیائومی با رشد ۶۹٫۱%، به ۴۹٫۴ میلیون دستگاه رسیده بود.

از زمانی‌ که شیائومی اولین سری گوشی‌های سری می ۱۰ را عرضه کرده، شاهد پیشرفت خیره‌کننده آن‌ها در زمینه‌های مهمی مانند باتری، صفحه‌نمایش، عکس‌برداری، تولید هوشمند و غیره بوده‌ایم. گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه‌ی کاربران دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌ است.

این شرکت برای دستیابی به موفقیت در بازار برتر، سرمایه‌گذاری خوبی کرده و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورده و بدین ترتیب به شکل‌گیری جهت صنعت خود کمک شایانی کرده است. شیائومی اولین برندی است که فناوری‌های پیشرو در صنعت را به بازار جهانی عرضه کرد، همچنین در زمینه‌ی فناوری دوربین، این شرکت اولین برندی است که گوشی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز به سنسور GN2 را به بازار عرضه کرده است. در زمینه‌ی تکنولوژی صفحه نمایش، شیائومی پیشگام تحقیقات نسل سوم دوربین زیر نمایشگر است. شیائومی در حوزه‌ی باتری هم جزء شرکت‌های پیشرو شناخته می‌شود و اولین شرکتی است که توانست به فناوری شارژ بی‌سیم ۱۲۰ واتی و شارژ سیمی ۲۰۰ واتی دست پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا