فناوری اطلاعات

پیشنهاد جذاب برای استفاده از مدل هوش مصنوعی گوگل

آلفابت برای جذب توسعه دهندگان برای استفاده از مدل هوش مصنوعی جمنای (Gemini)، ضمن عرضه پیشرفته ترین نسخه این مدل، هزینه های آن را کاهش داد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، آلفابت (شرکت مادر گوگل)، چهارشنبه گذشته، سه نسخه پیشرفته ترین مدل هوش مصنوعی خود به نام جمنای را معرفی کرد.

این شرکت اعلام کرد جمنای قادر به استدلال پیشرفته‌تر و درک اطلاعات با درجه تفاوت‌های ظریف‌تر نسبت به فناوری قبلی گوگل است. آلفابت همچنین اعلام کرد هزینه جمنای به نصف تا یک چهارم هزینه های ماه ژوئن کاهش یافته است.

به علاوه، این شرکت مجموعه‌ای از ابزارها را در دسترس توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا نسخه جمنای خود را سفارشی کنند و همچنین دو محصول جدید مبتنی بر جمنای عرضه می کند که یکی روی کمک برنامه نویسی رایانه و دیگری روی فعالیت‌های امنیتی یک شرکت متمرکز خواهد بود. نسخه دوم مدل نسل تصویر جمنای هم به زودی در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت.

آلفابت اعلام کرد که در حال ساخت سه نسخه از جمنای است که هر کدام برای قدرت رایانشی متفاوتی طراحی شده‌اند. قدرتمندترین نسخه برای استفاده در دیتاسنترها طراحی شده است و کوچکترین نسخه، در دستگاه‌های موبایل کار می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، از زمان راه‌اندازی چت بات هوش مصنوعی چت جی پی تی شرکت OpenAI در یک سال پیش، گوگل تلاش کرده است یک نرم افزار هوش مصنوعی تولید کند که با چت جی پی تی رقابت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا