فناوری اطلاعات

پیشرفت هوش مصنوعی (ChatGPT) چت جی پی تی ، هیجان‌انگیز یا خطرناک؟

پیشرفت هوش مصنوعی موضوعی ChatGPT چت جی پی تی که اخیرا توجه تمام مردم جهان را به خود جلب کرده، ربات‌هایی را  اخیرا وارد حوزه طراحی و بازی‌سازی کرده که به کل فضای این محیط را متحول کرده‌‌اند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، به تازگی شرکت سورنا گیمز میزبانی دورهمی‌های جالب و هیجان‌انگیز پرشین گیم جمرز را بر عهده گرفته و پذیرای داوطلبان و علاقه‌‌مندان حضور در این دورهمی است. دورهمی‌های پرشین گیم جمرز جدا از هر حاشیه و وابسته بودن به ارگانی خاص، به صورت مستقل مدیریت شده و هدف‌ از برگزاری آن هم در وهله اول این است که جامعه بازی‌سازی و همینطور فعالان رسانه‌های مختلف گیمینگ یکدیگر را بیشتر و بهتر بشناسند. در همین راستا گروه‌‌های بازی سازی و رسانه‌‌های مختلف سراسر کشور موفق می‌شوند تا تجارب مختلف خود را با دیگر فعالان این عرصه به اشتراک بگذارند تا در نهایت یک شبکه منسجم و متحد تشکیل شود.

شرکت سورنا گیمز میزبانی چهارمین جلسه از این دورهمی را برعهده داشت که موضوع چالش‌برانگیزی را نیز مطرح می‌کرد. پیشرفت علوم کامپیوتری و هوش مصنوعی روز به روز تاثیر بیشتری بر زندگی انسان‌ها گذاشته و به مراتب کار‌ها را ساده تر کرده است. با این حال ممکن است برخی از اختراعات و طراحی‌ها هرچند بسیار خارق‌العاده به نظر می‌رسند اما در حقیقت ممکن است خطرات بسیار زیادی را نیز به همراه داشته باشند. یکی از جدیدترین دستاورد‌های علم هوش مصنوعی و دنیای داده ربات‌های ChatGPT هستند. این ربات‌ها مانند آنچه که در فیلم‌های تخیلی می‌بینیم نیستند و به عنوان یک گجت بامزه و کاربردی در مراسمی مانند CES به علاقه‌مندان معرفی نمی‌شوند. آن‌ها بی صداتر از آنکه تصور کنید دنیای اطراف شما را احاطه کرده و بر روند فعالیت‌های مختلف تاثیر می‌گذارند.

یک توصیف ساده برای هوش مصنوعی

اگر بخواهیم این سیستم را برای کسی که برنامه نویسی و طراحی بلد نیست توضیح پهیم می‌توانیم اینگونه بیان کنیم که هوش مصنوعی (AI) برخلاف انسان‌ها که هر کدام یک موجود جدا با تفکرات متفاوت هستند، شبکه‌ای یک‌پارچه به حساب می‌آیند که می‌توانند رفتار جامعه انسانی را تقلید کرده و در لحظه به روزرسانی شوند. تا به امروز هوش‌مصنوعی جایگزین بخش گسترده‌ای از کا‌رهای اپراتوری شده و سرعت پیشرفت آن بسیار چشم‌گیر است.

هوش مصنوعی ChatGPT

پیشرفت هوش مصنوعی chat gpt و ورود آن به عرصه طراحی دیجیتال و جهان بازی‌سازی خبر خوبی است یا بد؟

با توجه به زاویه نگاه هر شخصی پاسخ این سوال می‌تواند متفاوت باشد اما به صورت کلی می‌توان گفت چه بخواهیم یا نخواهیم ظهور و تاثیر هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلفی از جمله بازی‌سازی رفته رفته بیشتر و بیشتر شده و مقاومت کردن در برابر آن‌ تنها باعث عقب راندن بشریت از روند پیشرفت خود می‌شود. به گونه‌ای باید با هوش مصنوعی دوست شد و نگاه رقابتی به آن نداشته باشیم تا بتوانیم در کنار آن ما نیز خود را به روز رسانی کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا