فناوری اطلاعات

پیشرفتی که منجر به برقراری عدالت ارتباطی شد

حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۲ سال گذشته شاهد پیشرفت‌ها و اتفاقات چشمگیری در زمینه‌های گوناگون مانند شبکه ملی اطلاعات بوده که از آغاز به کار این دولت از پیشرفت ۲۳ درصدی به عدد ۶۰ درصد رسیده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات که سابقه چندین ساله در ایران دارد، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات مزیت‌های بسیاری اعلام شده که می‌توان به افزایش کیفیت و کاهش نرخ استفاده از اینترنت داخلی در مقایسه با اینترنت خارجی اشاره کرد و از آنجا که بخش اعظمی از استفاده کاربران اینترنتی مشاهده و دانلود فایل‌های ویدئویی است، با استفاده از شبکه ملی این بخش هم با کیفیت و سرعت بهتری ارائه می‌شود و همچنین افزایش استفاده کاربران از اینترنت ملی را هم در پی دارد.

به واسطه اجرای این طرح طی دو سال گذشته روستاهای بسیاری به اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند و براساس آخرین اظهارات مسئولان در دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۵۵۰۰ روستا به اینترنت متصل و ۲۰۰۰ روستای باقی مانده که تا پایان سال متصل می‌شوند؛ البته نکته قابل توجه این است بیشتر روستاهایی که پوشش اینترنت در آنها برقرار شده جزو روستاهایی هستند که از نظر وجود زیرساخت‌هایی مانند جاده، برق و زیرساخت شبکه که الزامات ایجاد پوشش اینترنت است، در مضیقه بوده‌اند.

براساس تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات در ابتدای دولت سیزدهم پیشرفت این شبکه ۲۳ درصد بود اما با اقدامات انجام شده در دوسال گذشته توسط این وزارت‌خانه این عدد تاکنون به ۶۰ درصد رسیده و قرار است تا پایان سال جاری به پیشرفت ۷۵ درصدی دست یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا