تکنولوژی

پایش ضربان قلب با دوربین گوشی‌های گوگل پیکسل

گوگل ماه گذشته اعلام کرد که اپلیکیشن گوگل فیت به زودی با استفاده از دوربین گوشی می‌تواند ضربان قلب و وضعیت تنفس کاربران را مورد بررسی قرار دهد. حالا همانطور که انتظار داشتیم، این مشخصه برای گوشی‌های گوگل پیکسل ارائه شده است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ برای اندازه‌گیری ضربان قلب خود، فقط باید انگشت خود را بر روی لنز دوربین قرار دهید. سپس گوشی می‌تواند ضربان قلب را در نوک انگشت تشخیص دهد و نتیجه‌ی نهایی ارائه می‌شود. در ادامه می‌توانید ویدیوی مربوط به نحوه‌ی عملکرد این اپلیکیشن را مشاهده کنید.

همچنین کاربرانی که به دنبال بهره‌گیری از قابلیت پایش تنفس هستند، باید گوشی را بر روی یک سطح ثابت قرار دهند. بعد از نشستن، کافی است سر و سینه‌ی خود را درون فریم دوربین قرار دهید تا گوشی بتواند بررسی را آغاز کند. اپلیکیشن گوگل فیت هم حرکات قفسه‌ی سینه را مورد بررسی قرار می‌دهد و با این کار، گزارشی برای پایش تنفس ارائه خواهد شد. گوگل توصیه می‌کند که اگر مشغول فعالیت خاص هستید، برای استفاده از این قابلیت چند دقیقه صبر کنید تا نتیجه‌ی دقیق‌تری به دست شما برسد. همچنین موانع احتمالی که ممکن صورت شما را بپوشانند مانند ماسک و کلاه را باید حذف کنید.

هرکدام از این نتایج را می‌توانید ثبت کنید تا وضعیت تندرستی خود را در گذر زمان مشاهده کنید. گوگل خاطرنشان کرده که این ویدیوهای ضبط شده صرفا برای اندازه‌گیری ضربان قلب و بررسی وضعیت تنفس مورد استفاده قرار می‌گیرند و هیچ عنوان از گوشی خارج نمی‌شوند و درون گوشی هم ذخیره نمی‌شوند.

اگرچه در حال حاضر فقط گوشی‌های گوگل پیکسل می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند، ولی گفته می‌شود در آینده‌ی نزدیک تعدادی از بهترین گوشی‌های اندرویدی هم این قابلیت را دریافت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا