فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی هزینه دولت انگلیس را سالانه ۴۰ میلیارد پوند کاهش می‌هد

گزارشی از مؤسسه تونی بلر و شرکت فناوری Faculty اعلام کرد که دامنه و گستره تغییرات ناشی از هوش مصنوعی (AI) بسیار وسیع خواهد بود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از نشریه استاندارد؛ طبق این گزارش، استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند در طول پنج سال آینده، ۲۰۰ میلیارد پوند از هزینه‌های دولت بریتانیا که از جیب دهقانان تأمین می‌شود، صرفه‌جویی کند. این گزارش توسط انگشت شماره تونی بلر و شرکت فناوری Faculty منتشر شده است.

در این گزارش آمده است که این فناوری می‌تواند خدمات عمومی را دگرگون کند و خواستار ایجاد یک مرکز تخصصی مدیریت هوش مصنوعی (“AI mission control”) در دفتر نخست‌وزیری (خیابان داونینگ شماره ۱۰) ظرف ۱۰۰ روز اول تشکیل دولت جدید به دست ریشی سوناک یا سِر کیر استارمر شده است.

همچنین گزارش پیشنهاد داد که دولت بریتانیا باید قابلیت داخلی خود را در زمینه هوش مصنوعی توسعه دهد تا بتواند این فناوری را در امور امنیت ملی و مأموریت‌های حساس به کار گیرد.

ابزارهای موجود هوش مصنوعی می‌توانند به بهبود خدمات عمومی کمک کنند؛ از جمله کاهش تعداد بیماران بستری در سیستم خدمات درمانی ملی (NHS)، تسريع در پردازش درخواست‌های کمک‌های مالی شخصی (Personal Independence Payment) و کاهش ساعت‌های اضافه‌کاری معلمان با کمک در ارزیابی آزمون‌ها و برنامه‌ریزی درسی.

مارک وارنر، مدیرعامل شرکت Faculty که نقش مهمی در واکنش دولت به همه‌گیری کووید-۱۹ ایفا کرد، دیباچه این گزارش را با نخست‌وزیر سابق سِر تونی بلر نوشته است.

آنها گفتند: «دامنه و گستره تغییرات بسیار وسیع خواهد بود و به سرعت رخ خواهد داد.»

این دو تن با تأکید بر ضرورت عمل، هشدار دادند که «عدم نوآوری، اصلاح و اجرای مؤثر، مسیری خطرناک برای یک کشور و کسانی که آن را اداره می‌کنند» است؛ اما با به‌کارگیری مناسب هوش مصنوعی، این دوران می‌تواند «زمانی هیجان‌انگیز و خلاقانه برای حکومت‌داری» باشد.

آنها افزودند که هوش مصنوعی می‌تواند به «نوآوری مجدد دولت» کمک کند.

«بسیاری از کارهای روزمره دولتی، فرآیندهای تکراری هستند که در مقیاس گسترده‌ای انجام می‌شوند. تقریباً تمام این کارها را می‌توان بهتر، سریع‌تر و ارزان‌تر کرد.»

با توجه به پتانسیل صرفه‌جویی سالانه به میزان ۴۰ میلیارد پوند، آنها گفتند: «در حالی که دولت امروزه سنگین، گران و کُند عمل می‌کند، هوش مصنوعی می‌تواند خدمات عمومی ما را نجات دهد و آنها را شخصی‌تر و متمرکز بر انسان کند.»

گزارش همچنین پیشنهاد کرده که یک «دستیار عمومی دیجیتال» ایجاد شود که بتواند خدمات قابل دریافت را به شهروندان پیشنهاد دهد، فرآیندهای درخواست و پرداخت را برای مردم ساده کند و مشاوره مبتنی بر داده‌های ورودی از شهروندان به دولت ارائه دهد.

ایجاد یک تیم چندرشته‌ای حمایتی مبتنی بر هوش مصنوعی هم می‌تواند کار کارمندان دولتی را تسهیل کرده، کارهای تکراری اداری را کاهش دهد و آنان را قادر سازد تا روی وظایفی متمرکز شوند که مهارت‌ها و تعهدشان بهتر با آنها تطبیق دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا