فناوری اطلاعات

مک بوک ایر جدید با قیمت ۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد

اپل قصد دارد در هفته‌ی آینده رویداد جدیدی را به نام One More Thing برگزار کند. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که تمرکز اصلی اپل در این رویداد بر روی مک‌های دارای پردازنده‌ی اپل سیلیکون خواهد بود و انتظار می‌رود که اپل در این رویداد از مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو ۱۳ اینچی با پردازنده‌ی اپل سیلیکون رونمایی کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ یکی از سؤال‌هایی که از زمان اعلام شدن خبر جایگزینی پردازنده‌های اینتل با پردازنده‌های جدید اپل سیلیکون برای بسیاری از افراد و کاربران به وجود آمده این است که قیمت این مک‌های مجهز به این پردازنده‌های جدید چقدر خواهد بود. به‌تازگی اطلاعاتی توسط یکی از افشاگران منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند اپل قصد دارد مک بوک ایر جدید را با قیمت پایه ۷۹۹ دلار عرضه کند.

به طور حتم انتخاب این قیمت برای مک بوک ایر جدید رقابت را بین مک‌ها و لپ‌تاپ‌های ویندوزی بیشتر خواهد کرد، هم اکنون بسیاری از لپ‌تاپ‌های پرمیوم دارای ویندوز ۱۰ قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار دارند. این افشاکننده همچنین مدعی شده است که اپل قصد دارد نسخه‌ی دارای اپل سیلیکون مک بوک پرو ۱۳ اینچ را با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار عرضه کند.

به طور حتم پرداختن ۷۹۹ دلار برای لپ‌تاپی که دارای کیفیت فوق‌العاده است و می‌توانید کار‌های بسیاری زیادی را هم با آن انجام دهید، بسیار مناسب است. این افشاکننده همچنین مدعی شده است که اپل قصد دارد مک بوک ایر ۱۳ اینچی و مک بوک پرو ۱۳ اینچی دارای پردازنده‌ی اپل سیلیکون را با قیمت کمتری در مقایسه همتایان دارای پردازنده‌های اینتل عرضه کند. به طور حتم انجام این کار باعث خواهد شد تا کاربران زیادی اقدام به تهیه‌ی این لپ‌تاپ‌های جدید کنند.

البته این افشاکننده جزئیات دیگری را در رابطه با قیمت این مک بوک‌ها منتشر نکرده است. باتوجه به این موضوع، نمی‌دانیم که این قیمت مطرح شده قیمت نسخه‌ی استاندارد این لپ‌تاپ‌هاست یا قیمتی است که اپل برای دانشجویان و دانش‌آموزان در نظر گرفته است. در هر صورت می‌توان گفت که این قیمت از قیمتی که هم اکنون اپل مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی دارای پردازنده‌ی اینتل را با آن به‌ فروش می‌رساند، کمتر است.

اطلاعات منتشر شده در رابطه با تفاوت‌های موجود میان این لپ‌تاپ‌ها یعنی مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی، نشان می‌دهند که احتمالا اپل در مک بوک ایر از پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای اپل سیلیکون استفاده کرده است که عملکردی مشابه با پردازنده‌ی ۵ نانومتری A14X Bionic خواهد داشت که این شرکت در آینده در نسل بعدی آیپد‌های پرو خودش از آن استفاده خواهد کرد.

مک بوک ایر جدید با قیمت ۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد

شایعه‌های منتشر شده نشان می‌دهند که به احتمال زیاد پردازنده‌ی A14X Bionic به اندازه‌ی قوی‌ترین پردازنده‌ی استفاده شده در مک بوک پرو ۱۶ اینچی سریع خواهد، قوی‌ترین پردازنده‌ی استفاده شده در مک بوک پرو ۱۶ اینچی پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای اینتل Core i9 است.

اگر برای انجام کار‌های خود به قدرت پردازشی بیشتری احتیاج دارید می‌توانید با پرداختن مبلغی بیشتر مک بوک پرو ۱۳ اینچی را با پردازنده‌ی اپل سیلیکون تهیه کنید. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که احتمالا پردازنده‌ی استفاده شده در این مک بوک دارای ۱۲ هسته خواهد بود.

به طور حتم صبر کردن تا زمان برگزاری رویداد اپل در هفته‌ی آینده ما را به شکل بهتری با پردازنده‌های جدید اپل آشنا خواهد کرد. اگر هنوز به قدرت پردازشی این مک بوک‌های جدید شک دارید باید بگوییم اطلاعاتی که تاکنون در رابطه با این مک بوک‌ها منتشر شده‌اند نشان می‌دهند که این مک‌ها در زمان انجام کارها به شکل شگفت‌انگیزی سریع عمل می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا