گیم

نقدها و نمرات بازی Deathloop منتشر شد

پس از نمایش‌های فراوانی که از بازی «دث‌لوپ» (Deathloop) در رویدادهای متعدد سونی در این یکی دو سال اخیر دیدیم، بالاخره چند روز پیش ساخته‌ی جدید استودیوی آرکین منتشر شد و طبق انتظاری که داشتیم، آن‌ها دوباره با یک بازی خوش‌ساخت و منحصر‌به‌فرد بسیاری را به تحسین مجبور کرد. اکنون که این بازی به‌صورت رسمی منتشر شده است، بد نیست تا نگاهی به نقدها و نمرات این اثر بیندازیم.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ بازی دث‌لوپ که در حال حاضر فقط برای کنسول پلی‌استیشن ۵ و کامپیوترهای شخصی عرضه شده است و قرار است یک سال بعد و پس از اتمام قرارداد انحصاری زمانی با سونی برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس/ اس هم منتشر شود، دوباره به ما اثبات کرد که استودیو آرکین کار خود را به‌خوبی بلد است. تقریباً اکثر منتقدان استقبال‌های فوق‌العاده‌ای را از بازی به عمل آورده‌اند و طراحی بازی و پیاده‌سازی مکانیک‌های گیم‌پلی آن را تحسین کرده‌اند. شما در ادامه‌ می‌توانید خلاصه‌ای از برخی از نقدهای این بازی توسط سایت‌ها و منتقدین مختلف را بخوانید. در حال حاضر، میانگین امتیاز بازی در سایت متاکریتیک به عدد ۸۸ رسیده است که نشان از درخشش بسیار عالی این بازی دارد.

Deathloop

GameSpot – امتیاز: ۱۰/۱۰

«شاید ستودنی‌ترین ویژگی بازی دث‌لوپ این باشد که چگونه بسیاری از چیزهای به ظاهر مختلف را در خود قرار داده و بین آن‌ها هماهنگی خاصی ایجاد کرده است. سیستم‌های گیم‌پلی که گویی هرکدام مجرد از دیگری است، تبدیل به قطعاتی از یک پازل بزرگ‌تر شده‌اند و وقتی می‌بینید که چگونه به‌طور یکپارچه به هم متصل می‌شوند، آنگاه متوجه می‌شوید که این واقعاً یک دستاورد خاص و ویژه است.»

VGC – امتیاز: ۵/۵

«بازی Deathloop جذاب و مبتکرانه است و دارای حس خوشایندی از استایل و شوخ‌طبعی است. آن‌های سیستم‌های سنگین گیم‌پلی استودیوی آرکین را به چیزی بازیگوش و سرزنده‌تر بدل کرده‌اند، سپس در لحظه‌ی مناسب مهره‌های درخشان خود را وارد بازی می‌کنند تا بتوانند تکه‌های پازل معمای عظیم جزیره را به هم پیوند دهند. دث‌لوپ یکی از زیرک‌ترین و به‌صورت آشکار یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های امسال است.»

VG247 — 5/5

«به‌عنوان یک تجربه‌ی تک‌نفره، بازی Deathloop حس یک تجربه‌ی کامل و فوق‌العاده‌ را می‌دهد. بخش چندنفره‌ی اختیاری اضافه‌ی بازی دیگر فراتر از فوق‌العاده است. اساساً، دث‌لوپ تمام چیزی است که می‌خواستم باشد. این اثر هم به‌عنوان جانشین بسیاری از ایده‌های بازی Dishonored را به ارث برده و هم به شکل واضح چیزهای خاص خود را دارد، با لحن و حس سبکی که من کاملاً آن را دوست دارم. این یکی از محبوب‌ترین بازی‌های امسال من است و اثری است که مطمئنم در ماه‌های آتی هم درباره‌ی آن صحبت‌هایی خواهیم کرد.»

Game Informer – امتیاز: ۹/۱۰

«Deathloop یک آشفتگی خونین و با هرج‌ومرج است. آشفتگی‌ خاصی که شما بارها و بارها در آن شکست خواهید خورد تا در نهایت موفق شوید. این موفقیت نتیجه‌ی ساعت‌ها آزمایش، تکرار و دانش است که در نتیجه یکی از بهترین بازی‌های سال را رقم می‌‌زند.»

Deathloop

Eurogamer – امتیاز: ضروری

«به‌طور مناسب، برای اثری که درباره‌ی سفر در زمان است، دث‌لوپ را می‌توان به‌عنوان یک بازی هم برای تازه‌واردان و هم برای افراد حرفه‌ای به حساب آورد. جایی که به نظر می‌رسد شبیه نتیجه‌گیری برای این است که یک اثر با مضمون کارهای استودیوی آرکین چگونه می‌تواند هم اجبار و هم آزادی را به بازیکنان ارائه دهد، اینکه شما را در دام بیندازد تا به شما انگیزه دهد و بعد مشتاقتان کند تا از آن دام بگریزید.»

The Gamer – امتیاز: ۵/۵

«احساسی که دث‌لوپ القا می‌کند مثل خوردن کیک پنیر تازه‌ای است که پس از گرفتار شدن در جزیره‌ی خالی از سکنه‌ و زنده ماندن با استفاده از جلبک‌های دریایی نصیب شما شده است. در دریایی از بازی‌های AAA که همگی شباهت‌های زیادی به هم دارند، بازی Deathloop یک تجربه‌ی خاص و ارزشمند است که خود را به‌صورت برجسته‌ای نشان می‌دهد.»

Destructoid – امتیاز: ۹/۱۰

«بازی دث‌لوپ چیزی را که از یک اثر کلاسیک با پایه‌های مخفی‌کاری از استودیوی آرکین انتظار داریم با یک فرض و ایده‌ی واقعاً جالب و سرگرم‌کننده ترکیب می‌کند تا اثری مطمئن و ویژه‌ خلق شود. از همین حالا می‌توان گفت که این بازی قرار است در فهرست بهترین بازی سال افراد زیادی قرار گیرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا