تکنولوژی

نام بات هوش مصنوعی بایدو الهام گرفته شده از ChatGPT ارنی بات Ernie Bot است

فناوری های هوش مصنوعی در حال گسترش هستند. سفری که با دستیارهای دیجیتال برای کاربران نهایی آغاز شد، با چت بات ها ادامه می یابد. همانطور که می دانید، اینترنت در ماه های اخیر تحت تأثیر چت جی پی تی ChatGPT قرار گرفته است و موفقیت آن بر سایر شرکت ها تأثیر گذاشته و منجر به توسعه ربات های گفتگوی جدید شده است. در نهایت شرکت چینی بایدو، پروژه سبک چت جی پی تی ChatGPT “ارنی بات Ernie Bot” را اعلام کرد.

غول فناوری چینی بایدو شاید در غرب چندان شناخته شده نباشد، اما در آسیا محبوبیت بالایی دارد، جایی که عنوان برترین موتور جستجو را به خود اختصاص داده است. در نهایت، این شرکت از تکمیل آزمایش داخلی خود برای پروژه جدید چت جی پی تی ChatGPT به نام “ارنی بات Ernie Bot” خبر داده است. این پروژه قرار است در ماه مارس به صورت داخلی آزمایش شود. با این حال، سرعت توسعه توسط رقبای مایکروسافت و گوگل ممکن است منجر به افتتاح زودتر شود.

ربات‌های چت در چین در حال حاضر بر تعامل اجتماعی متمرکز هستند. با این حال چت جی پی تی ChatGPT در کارهای حرفه ای تری مانند برنامه نویسی و مقاله نویسی بهتر عمل می کند. بایدو در نظر دارد زمانی که کاربران درخواست‌های جستجو می‌کنند، نتایج ایجاد شده توسط ربات‌های چت را در خود جای دهد. بایدو سال‌هاست که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند و رابین لی، مدیرعامل، در سپتامبر سال گذشته اعلام کرد که توسعه هوش مصنوعی دستخوش تغییرات قابل‌توجهی شده است. به نظر می رسد که این امر باعث تحقیق و توسعه”ارنی بات Ernie Bot” شده است.

بایدو در حال حاضر چندین فناوری مرتبط با چت جی پی تی ChatGPT با طرح بندی کامل پشته در معماری چهار لایه هوش مصنوعی دارد. این شامل تراشه‌ها، چارچوب‌های یادگیری عمیق، مدل‌های بزرگ و برنامه‌های جستجو می‌شود. “ارنی بات Ernie Bot” در لایه مدل قرار دارد. بایدو در حال حاضر یک مدل از پیش آموزش دیده در مقیاس بزرگ برای درک و تولید زبان طبیعی به نام Wenxin، با توانایی درک عمیق معنایی و تولید در حالت‌ها و زبان‌ها دارد.

زمان نشان خواهد داد که Ernie Bot در مقایسه با چت جی پی تی ChatGPT چگونه عمل خواهد کرد. گزارش های اخیر نشان می دهد که بایدو این سرویس را در ماه مارس راه اندازی کند. با این حال، همانطور که در بالا ذکر کردیم، این تاریخ ممکن است تغییر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا