فناوری اطلاعات

میلیاردرهای فناوری ۲۵۶ میلیارد دلار فقیرتر شدند!

مدیران فناوری، حضور پررنگی در جمع پولدارترین اشخاص جهان دارند و هشت نفر از ۲۰ میلیاردر بزرگ رتبه بندی شده در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروتشان را از بخش فناوری به دست آورده‌اند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از  ایسنا، از میان این میلیاردرهای فناوری، هفت نفر جزء فهرست ۱۰ نفره پولدارترین افراد جهان هستند. میلیاردرهای فناوری در این فهرست، ثروتشان را از صنایعی از جمله خودروسازی، فروش آنلاین، نرم افزار و شبکه اجتماعی به دست آوردند. ثروت این هفت کارآفرین فناوری مجموعا به بیش از ۹۳۶ میلیارد دلار بالغ می شود. اما این میلیاردرها پول زیادی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از دست داده اند.

طبق آمار بلومبرگ، مجموع ثروت هشت میلیاردر فناوری که در فهرست ۲۰ نفره بزرگترین میلیاردرها قرار دارند، به میزان ۲۵۶ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. این رقم بر اساس آمار بانک جهانی، معادل تولید ناخالص داخلی نیوزیلند است.

اما هشت میلیاردر بزرگ دنیای فناوری چه کسانی هستند و ثروتشان را چطور به دست آوردند؟

مارک زاکربرگ

ثروت خالص: ۶۳.۸ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۶۱.۷ میلیارد دلار کاهش

رتبه: ۱۷

چطور پولدار شد: زاکربرگ یکی از موسسان فیس بوک بود که به شکل گیری دوران شبکه اجتماعی کمک کرد. فیس بوک اکنون به شرکت مِتا تغییر پیدا کرده تا گویای تغییر تمرکز این شرکت به واقعیت مجازی و متاورس باشد.

لری الیسون

ثروت خالص: ۸۸.۸ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۱۸.۴ میلیارد دلار کاهش

رتبه: ۱۰

چطور پولدار شد: الیسون یکی از موسسان غول نرم افزاری اوراکل است که در سال ۱۹۷۷ در سیلیکون ولی تاسیس شد و ۱۰ سال بعد، به بزرگترین شرکت مدیریت دیتابیس در جهان تبدیل شد. الیسون یک جزیره در هاوایی دارد.

استیو بالمر

ثروت خالص: ۹۴.۶ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۱۱ میلیارد دلار کاهش

رتبه: ۹

چطور پولدار شد: بالمر از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ مدیرعامل مایکروسافت بود و درآمد این شرکت را تا زمان بازنشستگی، به بیش از ۸۰ میلیارد دلار رساند. بالمر در حال حاضر صاحب تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز ان بی ای است.

سرگی برین

ثروت خالص: ۱۰۳ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۲۰.۹ میلیارد دلار کاهش

رتبه: ۶

چطور پولدار شد: برین یکی از موسسان گوگل بود که به ضروری‌ترین ابزارهای جست و جو و بهره وری برای میلیاردها نفر تبدیل شده است. تا روز جمعه، ارزش بازار آلفابت – شرکت مادر گوگل- ۱.۵ تریلیون دلار بود.

لری پیج

ثروت خالص: ۱۰۷ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۲۱.۳ میلیارد دلار

رتبه: ۵

چطور پولدار شد: وی یکی از موسسان گوگل است. پیج و برین در حال حاضر در هیات مدیره آلفابت حضور دارند.

بیل گیتس

ثروت خالص: ۱۱۶ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۲۲.۴ میلیارد دلار

رتبه: ۴

چطور پولدار شد: گیتس یکی از موسسان شرکت مایکروسافت است که ارزش بازار آن دو تریلیون دلار است. پس از کنار رفتن از مدیرعاملی مایکروسافت، بیل گیتس بنیاد بشردوستانه بیل و ملیندا گیتس را راه اندازی کرد تا به مبارزه با فقر و نابرابری جهانی کمک کند.

جف بزوس

ثروت خالص: ۱۴۰ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۵۲.۵ میلیارد دلار کاهش

رتبه: ۲

چطور پولدار شد: فروشگاه اینترنتی آمازون که توسط جف بزوس بنیانگذاری شد، به نیاز اصلی بسیاری از خانواده‌های آمریکایی به خصوص در دوران پاندمی کووید ۱۰ که مجبور بودند در خانه بمانند، تبدیل شد. بزوس از مدیرعاملی آمازون کنار رفته و اکنون یک شرکت فضایی دارد.

ایلان ماسک

ثروت خالص: ۲۲۳ میلیارد دلار

تغییر ثروت نسبت به یک سال پیش: ۴۷.۸ میلیارد دلار کاهش

رتبه: اول

چطور پولدار شد: ماسک شرکت سازنده خودروهای برقی تسلا را راه اندازی کرد و مانند بزوس، یک شرکت فضایی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا