فناوری اطلاعات

مک بوک پرو 16 با پردازنده Core i9 و GPU هفت نانومتری معرفی شد

البرز فاوا نیوز؛ اپل با معرفی جدید ترین MacBook Pro به ما نشان داد که از اشتباهات گذشته ی خود درس گرفته و تغییرات اساسی روی این سری اعمال کرده است.

نمایشگر ۱۶ اینچی؛

اپل در این مک بوک پرو از یک نمایشگر 16 اینچی با حاشیه های بسیار کم (در مقایسه با مک بوک پرو 15 اینچی) با رزولوشن 3072×1920، تراکم پیکسلی 226ppi و حداکثر روشنایی 500 نیت استفاده کرده است.

کیبورد جادویی؛

حال به نیمه ی پایین این لپ تاپ می رسیم، که شاهد صفحه کلید جدید با نام Magic Keyboard (کیبور جادویی) می باشیم، ارتفاع هر کلید به 1 میلی متر می رسد. در ردیف بالایی کیبورد شاهد جدا شدن و فیزیکی شدن کلید Escape از تاچ بار هستیم که در سمت راست Touch Bar نیز سنسور تاچ آیدی قرار گرفته می باشد.
همچنین اپل می گوید با این طراحی جدید، شما تایپ بسیار روانی را تجربه خواهید کرد.

 

این لپ تاپ با یک باتری 100 وات ساعتی و یک شارژ 96 واتی با پورت USB-C به USB-C عرضه می شود که قادر به همراهی وب گردی شما تا 11 ساعت می باشد.

پردازنده Core i9 اینتل با کمی مخلفات اضافه؛

در زیر این کیبور جادویی، از یک پردازنده ی نسل 9 اینتل در دونسخه، یکی با 6 هسته ی پردازشی و دیگری با 8 هسته استفاده شده است که در هر دو نسخه با پرداخت پول بیشتر می توانید به آن یک واحد 8 هسته ای دیگر تا حداکثر سرعت 5 گیگاهرتز (Turbo Boosts) اضافه نمایید.
به گفته ی اپل این هشت هسته ی اضافه بیش از 2 برابر پردازنده ی 4 هسته ای مک بوک پرو 15 اینچی سریع تر می باشد.

پردازنده گرافیکی 7 نانومتری؛

این اولین باری است که در یک نسخه ی 16 اینچی شاهد حضور پردازنده ی گرافیکی ساخت AMD هستیم. پردازنده ی گرافیکی استفاده شده Radeon Pro 5000M می باشند که به صورت پیش فرض از 4 گیگ حافظه GDDR6 استفاده می کند ولی تا 8 گیگابایت نیز قابل ارتقاء می باشد.
اپل در این بخش قول می دهد که پردازنده گرافیکی جدید، 80 درصد سریع تر (در زمان ویرایش فیلم) و 60 درصد سریع تر (در زمان بازی) نسبت به نسخه ی قبلی MacBook Pro عمل کند.

سیستم خنک کننده ی جدید به خوبی CPU و GPU را در خود جای داده و 35 درصد بهتر هوای گرم را به بیرون هدایت می کند.

بازه ی قیمتی متنوع؛

این دستگاه در پایین ترین حالت پیکربندی از 16 گیگ حافظه ی رم (از نوع DDR4) و 512 گیگ حافظه ی داخلی SSD و در بالاترین حالت از 64 گیگ حافظه ی رم و 8 ترابایت حافظه ی داخلی بهره می برد.
در بالاترین حالت پیکربندی، فقط 2000 دلار بیشتر برای حافظه ی 8 ترابایتی SSD (بالاترین مقدار حافظه ی SSD مورد استفاده در یک لپ تاپ) باید پرداخت کرد.

این لپ تاپ از قیمت پایه ی 2400 دلار تا 6100 دلار (بسته به نوع انتخاب شما) قیمت گذاری شده می باشد و از هفته ی آینده در سراسر جهان به فروش خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا