کامپیوتر

مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ جدید به تولید انبوه می رسد

به نظر می‌رسد که شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی اپل تولید انبوه نسل جدید مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ با طراحی جدید را آغاز کرده‌اند. در گزارش تازه منتشر شده توسط نشریه‌ی DigiTimes علاوه‌ بر این موضوع، گفته شده است که این شرکت‌ها تا قبل از پایان ماه نوامبر (اواسط آبان) می‌خواهند تا تولید این لپ‌تاپ‌ها را به ۸۰۰ هزار دستگاه در ماه برسانند.

اکنون مدت زمان زیادی است که شایعه‌های مختلفی درباره‌ی نسل بعدی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ منتشر شده‌اند. البته باید بگوییم که به نظر می‌رسد که زمان رونمایی از این دستگاه‌ها نزدیک است. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که اپل می‌خواهد با برگزاری یک رویداد در فصل پاییز از محصولات مختلفی مانند نسل جدید آیفون، اپل واچ و ایرپادز رونمایی کند.

شایعه‌های منتشر شده نشان می‌دهند که اپل در مدل‌ جدید مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ از نمایشگر جدید با فناوری Mini-LED، طراحی ظاهری به‌روز و پردازنده‌ی جدید اپل سیلیکون استفاده خواهد کرد. این شایعه‌ها همچنین نشان می‌دهند که اپل از این مک‌بوک‌ پرو‌ها تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهد کرد.

همچنین گزارش‌هایی وجود داشتند که ادعا می‌کردند تولید انبوه مدل جدید مک‌بوک پرو در سه‌ماه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد که گزارش جدید منتشر شده توسط نشریه‌ی DigiTimes این موضوع را تأیید می‌کند.

گزارش قبلی منتشر شده توسط نشریه‌ی DigiTimes نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد از این لپ‌تاپ‌ها در ماه سپتامبر (شهریور) رونمایی کند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که از نسل جدید مک‌بوک پرو به احتمال زیاد در کنار سری آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ رونمایی خواهد شد.

با وجود اینکه امکان رخ دادن این اتفاق از نظر تئوری وجود دارد، اما ممکن است که به جایی رونمایی از نسل جدید مک‌بوک پرو در کنار نسل جدید آیفون، اپل رویداد دومی را هم در پاییز امسال برگزار کند و این رویداد را به طور کامل به رونمایی از نسل جدید مک‌بوک پرو اختصاص دهد.

در هفته‌ی گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد اپل مدارک مربوط به دستگاه‌هایی که از آن‌ها رونمایی نشده را پر کرده است. نگاهی به این گزارش نشان می‌دهد که در این مدارک نام مک‌های جدید و نسل بعدی اپل واچ هم در پایگاه اطلاعات اوراسیا وجود دارد.

مک بوک پرو

با وجود اینکه در این مدارک تنها آیدی اختصاص داده شده به هر محصول به چشم می‌خورد، اما به احتمال زیاد دستگاه‌هایی که در این مدارک از آن‌ها نام برده شده است، همان نسل جدید مک‌بوک پرو و اپل واچ سری ۷ هستند.

در زمان‌هایی که اپل تصمیم می‌گیرد تا از نسل جدید لپ‌تاپ‌های خود رونمایی کند تقاضا برای خرید این لپ‌تاپ‌ها افزایش پیدا می‌کند. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که اپل تاکنون در حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای افزایش ظرفیت تولید نمایشگر Mini-LED برای لپ‌تاش‌هایش سرمایه‌گذاری کرده است. در ضمن گویا اپل به‌دنبال تأمین‌کننده‌ی دیگری هم برای تأمین نمایشگر‌های Mini-LED استفاده شده در لپ‌تاپ‌هایش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا