تکنولوژی

محدودیت اینترنت ادامه یابد عقب می‌مانیم

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سی و دومین جلسه نقد و اندیشه با موضوع «کارآفرینی در فضای مجازی جهش‌ها و چالش‌ها» با حضور حامد تاج‌الدین، مدیرعامل استارت‌آپ‌ آچاره، رضا اربابیان، مدیرعامل استارت‌آپ‌ شیپور و محمد صدوقی، مدیرعامل استارت‌آپ‌ طاقچه، برگزار شد.

رضا اربابیان، مدیرعامل استارت‌آپ‌ شیپور؛ با اشاره به اینکه کسب‌وکار خود را در سال 91 در ایران راه‌اندازی کرده است، گفت: در این کسب‌وکار امکان ارائه و فروش کالا و تجهیزات از خودرو تا خدمات استخدام، وجود دارد و نیاز فروشندگان و خریداران کالای دست‌دوم در شیپور رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از کودکی به کارآفرینی علاقه داشته است، افزود: به دلیل زندگی در خارج از کشور از تجربیات این کشورها برای راه‌اندازی این کسب‌وکارها استفاده کردم.

مدیرعامل استارت‌آپ‌ شیپور ایجاد اعتماد را برای توسعه فرهنگ استفاده از کالای دست‌دوم در کشور مهم عنوان کرد و گفت: کیفیت خدمات برای ما اهمیت بسیاری دارد و به همین دلیل امکان انتشار هر آگهی در شیپور وجود ندارد و این حساسیت باعث ایجاد اعتماد شده و تخلفات کمتری در بستر این کسب‌وکار اتفاق می‌افتد.

رضا اربابیان نیز خوش‌بینی را ویژگی کارآفرینی عنوان کرد و گفت: کار در حوزه استارت‌آپی زمان‌بر است و نیاز به صبر و تحمل بسیاری دارد و اگر فردی به‌صرف سریع پولدار شدن وارد این حوزه شود حتماً شکست می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در شیپور 250 نفر به‌صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند، افزود: در مسیر فعالیت فراز و نشیب‌های بسیاری وجود داشته و کار سخت است اما با صبر و تحمل امکان موفقیت وجود دارد.

اکوسیستم استارت‌آپی تحت تأثیر تحریم قرارگرفته است

مدیرعامل استارت‌آپ‌ شیپور با اشاره به اینکه کل اکوسیستم استارت‌آپی تحت تأثیر شرایط تحریم قرارگرفته است، گفت: این حوزه محیط جوان و در حال رشدی بود که بعد از تحریم سرمایه‌گذاری خاصی در آن انجام‌نشده و نهادهای داخلی نیز وضعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ندارند.

وی درباره وضعیت کسب‌وکار خود در شرایط قطعی اینترنت و با اشاره به اینکه در این شرایط نیز سایت آن در دسترس است، افزود: بااین‌وجود قطعی اینترنت و یا محدود ماندن به اینترنت داخلی رشد، توسعه و به‌روز ماندن استارت‌آپ‌ها را با مشکل مواجه می‌کند و اگر شرایط به همین‌گونه ادامه داشته باشد عقب قطعاً می‌مانیم.

مدیرعامل استارت‌آپ‌ شیپور نیز شبکه‌های اجتماعی را بیشتر برای تعامل با کاربر مناسب دانست و گفت: با استفاده از تبلیغات محیطی فعالیت ما به 2 برابر افزایش پیدا کرد.

اربابیان، مشخص نبودن متولی این حوزه را یکی از مشکلات کسب‌وکار خود عنوان کرد و گفت: به دلیل تنوع بسیار حوزه‌های کاری در شیپور، مشخص نیست که باید با چه مرکز و نهادی در ارتباط باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا