تکنولوژی

شرکت تایوانی برترین تولیدکننده تراشه های گوشی

شرکت تایوانی مدیاتک با کنار زدن شرکت آمریکایی کوالکوم به برترین تولیدکننده تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند تبدیل شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، بررسی‌های انجام شده توسط شرکت تحقیقاتی کانترپوینت نشان می‌دهد مدیاتک توانسته به سلطه کوالکوم بر بازار تولید تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند پایان دهد و سهم عمده این بازار را از آن خود کند.

اگر چه کوالکوم در زمینه تولید تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های نسل پنجم تلفن همراه پیشتاز است، اما یافته‌های کانترپوینت نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند مجهز به تراشه‌های مدیاتک در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ به فروش رفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

درآمد مدیاتک نیز به ۹۷.۲۷۵ میلیون دلار تایوان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. علت این رشد افزایش خرید گوشی‌های ارزان قیمت ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلاری در جهان بوده و مدیاتک با تولید تراشه برای این گوشی‌ها موفق شده خودی نشان بدهد و کوالکوم را به عقب براند.

گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت بازار قابل توجهی در هند، چین و آمریکای لاتین دارند و تمرکز بر روی این بازار سهم مدیاتک از بازار تراشه‌های گوشی‌های هوشمند را به ۳۱ درصد رسانده و کوالکوم را با سهم ۲۹ درصدی در رتبه دوم قرار داده است.

یکی دیگر از علل موفقیت مدیاتک، تحریم همکاری با هواوی توسط دولت آمریکاست. این تحریم باعث شد کوالکوم آمریکایی دیگر قادر به فروش تراشه‌های خود به این شرکت چینی نباشد و طرف تایوانی به سرعت جای کوالکوم را پر کرد. مدیاتک همچنین در حال گسترش نفوذ خود در آمریکا است و لذا ممکن است کوالکوم در سال‌های آینده نیز نتواند فاصله خود با مدیاتک را کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا